فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

تهران- ایرنا - دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه های گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی را 94 شرکت اعلام کرد و گفت: این شرکت ها 586 محصول دانش بنیان را تولید می کنند.

محمدحسن عصاره روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: اطلاعات نزدیک به 350 شرکت که در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآوردهای طبیعی و طب سنتی و بسته بندی فعالیت دارند در این ستاد به ثبت رسیده که از این تعداد، 94شرکت پس از بررسی های انجام شده به عنوان شرکت های دانش بنیان معرفی شدند.


وی با اشاره به اینکه بخشی از این شرکت های دانش بنیان در گروه شرکت های صنعتی و تولیدی قرار دارند، اظهارکرد: این شرکتها با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت خود درصدد عرضه محصولات با کیفیت و مورد نیاز جامعه هستند.


عصاره به حمایت از شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی و معافیت های مالیاتی از جمله مزایایی است که به شرکت های دانش بنیان تعلق می گیرد. در سال های 93 و 94 نیز تعدادی از شرکت های دانش بنیان از این معافیت بهره مند شدند.


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، بیان کرد: معافیت های گمرکی از دیگر مزایایی شرکت های دانش بینان است که در صورت داشتن صادرات از آن بهره مند می شوند.



** حمایت از شرکت های دانش بنیان برای حضور موفق در بازارهای بین المللی
وی تاکیدکرد: این ستاد با تمام توان درتلاش است تا باایجاد شرایط مناسب مانند حضور شرکت های دانش بنیان درنمایشگاههای بین المللی زمینه مناسب را برای توسعه صادرات محصولات دانش بینان به بازارهای جهانی فراهم کند.


عصاره اظهارکرد: شرکتهای دانش بنیان برای ورود موفق به بازارهای بین المللی باید محصولات خلاقانه، نوآور و مورد نیاز بازار را تولید کنند تا ضمن رقابت با دیگران، بتوانند بخش مناسبی از بازار را بدست آورند.


وی شرط بقا شرکت های دانش بنیان را داشتن بخش تحقق و توسعه قوی دانست و گفت: توسعه تحقیق و پژوهش، تهیه تجهیزات و لوازم و بهره گیری از نخبگان و استادان دانشگاه ها از جمله مواردی است که شرکت های دانش بنیان از طریق منابع مالی حاصل از معافیت های مالیاتی، باید انجام دهند.


وی تاکید کرد: اگر این کار صورت نگیرد، رقبا می توانند سهم اینگونه شرکت ها را در بازار اعم از داخلی و بین المللی در اختیار خود گیرند و در این صورت، زمینه حذف شرکت های دانش بنیان فراهم می شود.


تولید حدود 600 محصول دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی
تولید حدود 600 محصول دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.