فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي از برگزاري سيزدهمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات ، ادوات و محصولات کشاورزي و فرآورده هاي غذايي و صنايع وابسته در تبريز خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمديان امروز در جلسه هماهنگي برگزاري اين نمايشگاه با بيان اينکه به رغم درگيري مديران سازمان در مناطق زلزله زده ، حضور سازمان جهادکشاورزي در سيزدهمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات، ادوات محصولات کشاورزي و فرآورده هاي غذايي وصنايع وابسته جهت معرفي توانمندي هاي بخش کشاورزي استان چشمگير خواهد بود افزود: اين نمايشگاه فرصت خوبي براي معرفي استعدادهاي استان در بخش هاي باغي، دامي، زراعي و صنايع تبديلي و تکميلي براي رسيدن به توسعه پايدار کشاورزي استان است.

وي با بيان اينکه سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي در روند سياست هاي وزارت متبوع و در راستاي حمايت از توليد کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزي، در اين نمايشگاه حضوري پررنگ خواهد داشت تاکيد کرد: حمايت هاي مستقيم دولت از بخش کشاورزي با در نظر گرفتن قابليت هاي بالقوه استان در توسعه زير بخش هاي کشاورزي و در کنار آن توسعه و گسترش صنايع بسته بندي و فرآوري محصولات کشاورزي فرصت خوبي را براي استان رقم خواهد زد.

محمديان بابیان اینکه جهت ورود مطمئن و دائمي به بازارهاي منطقه اي و جهاني، برگزاري چنين نمايشگاه هايي را بایستی مغتنم شمرد افزود: اینگونه نمایشگاه ها فرصت مناسبی براي معرفي پتانسيل و توانمندي هاي بخش کشاورزي استان به صنعتگران داخلي و خارجي محسوب می گردند.

وي با بیان اینکه با حضور گسترده و تخصصي، تلاش خود را براي جذب متخصصين و سرمايه گذاران و هم چنين تعامل بيشتر با تمامي بخش هاي علمي– صنعتي جهت توسعه زير بخش هاي مختلف کشاورزي جهت دست يابي به توسعه پايدار و تداوم آن به عمل خواهيم آورد ادامه داد: اين نمايشگاه تخصصي بين المللي به مناسبت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین سال نهضت کشاورزی از 18 تا 22 آبان ماه در محل سالن بزرگ امیرکبیر نمايشگاه بين المللي تبريز برگزار خواهد شد .

وي مهمترين ويژگي اين نمايشگاه را تنوع محصولات ارائه شده در آن دانست و افزود: با توجه به اهميت و گستردگي و تاثير مقوله کشاورزي در اقتصاد داخلي و جهاني، سعي بر آن نموده تا در اين نمايشگاه طيف گسترده اي از کليه موارد مرتبط با کشاورزي از جمله بذر و اصلاح بذر، روش هاي آبياري مدرن مثل آبياري قطره اي و تحت فشار، کودهاي دائمي و شيميايي، انواع سم ها و سمپاش ها و ماشين الات وابسته به کشاورزي و فرآورده هاي غذايي وصنايع وابسته را تحت پوشش قرار گيرد.

محمديان با اظهار اميدواري نسبت به اينکه نمايشگاه مذکور گامي استوار در راستاي تحقق کشاورزي مدرن و مکانيزه در استان آذربايجان شرقي باشد ادامه داد: اميدوارم اين نمايشگاه توليد کنندگان داخلي را ترغيب به سعي و تلاش بيشتر در رسيدن به قله هاي پيشرفت و ترقي در بخش کشاورزي نمايد.

وی با بیان اینکه 25 درصد صادرکنندگان نمونه استان در حوزه کشاورزی می باشند ادامه داد: هرچه میزان اتکای کشور ‏به درآمدهای نفتی کاهش یافته و صادرات غیرنفتی همچون محصولات کشاورزی رشد یابد، موقعیت های اقتصادی و اجتماعی و حتی ‏سیاسی کشور تثبیت شده و اشتغال موجود و نسل های آینده از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود که بایدگفت برگزاری اینگونه نمایشگاهها در افزایش کمی و کیفی صادرات محصولات کشاورزی نقش عمده ای ایفا می کنند.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان درخاتمه خواستار حضور کلیه واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی در این نمایشگاه شد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.