فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کارشناسان سلامت در یک مطالعه جدید به تاثیر نوعی هورمون گیاهی در کنترل قندخون و دیابت پی برده‌اند.
«ابسیزیک اسید»، نوعی هورمون گیاهی که در بافت‌های گیاهی و جانوری یافت می‌شود، وقتی در دوزهای پایین مصرف شود می‌تواند قندخون را کاهش دهد.



متخصصان ایتالیایی در یک مطالعه کوچک به این رابطه پی برده‌اند و معتقدند که این هورمون می تواند راهکاری بالقوه برای کنترل دیابت باشد.

به گزارش یونایتدپرس، هورمون «ابسیزیک اسید» در گیاهان در بسیاری از فرآیندهای رشد و نمو و بقای گیاه نقش دارد و همین امر متخصصان را بر آن داشته تا با استفاده از عصاره‌های میوه‌ها و سبزی‌ها، اثرات این هورمون را روی قندخون در موش‌ها و انسان آزمایش کنند.

دکتر «میرکو ماگنون» از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه جنوا در این باره گفت: «ابسیزیک اسید» احتمالا درمان کننده دیابت نیست اما می‌توان از آن برای کاهش علائم دیابت یا پیشگیری از این بیماری استفاده کرد.

نتایج آزمایشات نشان داده که «ابسیزیک اسید» می‌تواند قندخون را هم در موش‌ها و هم در انسان‌ کاهش دهد. 
تاثیر یک هورمون گیاهی در کنترل قندخون
تاثیر یک هورمون گیاهی در کنترل قندخون

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.