فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

گرگان - معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: استفاده از آبهای غیرمتعارف با توجه به محدودیت منابع آبی استان در مدیریت خشکسالی موثر و کارآمد بوده و استفاده از اینگونه آبها یکی از راههای توسعه بخش کشاورزی و صنعت گلستان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا ˈعبدالرضا دادبودˈ روز سه شنبه در کارگاه هم اندیشی محدودیت منابع آب و ضرورت بهره برداری از آبهای نامتعارف اظهارداشت: تلاش برای شناسایی منابع آب شور، لب شور و غیر متعارف و برنامه ریزی برای بهره برداری صحیح از این منابع با لحاظ کردن مسائل بهداشتی و زیست محیطی امری مهم و ضروری می باشد.

وی همچنین گفت: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصت مناسبی برای مرور و تاکید و هم اندیشی در مورد بلایای طبیعی نظیر سیل و خشکسالی و پایه و مبنای برنامه ریزی های بعدی در حوزه کاهش و پیشگیری می باشد.

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی،کارگاه هم اندیشی با عنوان ˈمحدودیت منابع آب و ضرورت بهره برداری از آبهای نامتعارفˈ با حضور مهندس عبدالرضا دادبود معاون عمرانی استاندار ،مهندس حسام مدیر کل بحران گلستان ،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و جمعی از اساتید و پژوهشگران و کارشناسان گلستان در گرگان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به اهداف این کارگاه گفت: با توجه به افزایش بی رویه جمعیت ،محدود بودن و توزیع نامتناسب منابع آبی از لحاظ زمانی و مکانی و خشکسالی های متوالی، استفاده از آبهای نامتعارف مانند پسابهای تصفیه شده شهرها و شهرکهای صنعتی نیاز ضروری استان گلستان می باشد.

مهندس ˈایرج حیدریانˈ ضمن اشاره به ضرورت استفاده اصولی از آبهای نامتعارف بخصوص پسابها افزود: پسابها علاوه بر اینکه بعنوان یک منبع پایدار و مطمئن آبهای بازیافتی بحساب می آیند استفاده اصولی از آنها باعث جلوگیری از آلودگی آبهای سطحی و زیر زمینی و محیط زیست هم می شود.

وی یاداور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان پسابهای تصفیه شده شهری و صنعتی حدود50 میلیون متر مکعب در سال خواهد بودکه از آن می توان برای توسعه بخش کشاورزی وصنعت با رعایت مسائل زیست محیطی استفاده نمود.

حیدریان در پایان با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات انجام شده ،گفت: در راستای استفاده بهینه از منابع آبهای نامتعارف شرکت آب منطقه ای گلستان انجام مطالعات استفاده از پسابهای تصفیه شده شهرها، مطالعات امکان سنجی تامین آب کشاورزی و صنعت از منابع آبهای شور و نامتعارف و انجام مطالعات زهکشی اراضی 280 هزار هکتاری شمال استان را در دستور کار خود دارد.

در ادامه این گارگاه چند تن از پژوهشگران با ارائه مقاله با موضوعاتی از جمله مدیریت و بازچرخانی پساب تصفیه شده در شهر مشهد، پرورش آبزیان در آبهای نامتعارف، استفاده پایدار از منابع آب و خاک شور استان گلستان و شور ورزی ،استفاده پایدار از منابع آب و خاک شور در کشاورزی پرداختند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.