فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


فرماندار ایرانشهر گفت : بیش از 70 گونه گیاهی با خاصیت درمانی در ایرانشهرمی‌روید.

نبی بخش داودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از ایرانشهر، اظهار داشت: شهرستان چابهار با داشتن آب و هوای مساعد یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است بطوریکه بیش از 70 گونه گیاهی در آن وجود دارد.

فرماندار ایرانشهر افزود: اکثر این گونه‌های گیاهی بصورت خود رویش در مناطق کوهستانی و بیابانی ایرانشهر مشاهده می‌شود بطوریکه مردم منطقه خصوصا" عشایر و روستائیان برای درمان بعضی از بیماری ها از این گونه های گیاهی که خواص درمانی دارد، استفاده می‌کنند.

داودی ضمن اشاره به  نبود صنایع فراوری و بسته بندی در این شهرستان  بعنوان یک مشکل، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی بتواند در این صنعت وارد شود، علاوه بر اینکه توجیه اقتصادی دارد، زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد جویای کار نیز فراهم می‌شود.

وی افزود: یکی از مناطق مستعد رویش گونه های گیاهی، ارتفاعات کوه خضر بزمان است که در این ارتفاعات گونه های گیاهی که خواص درمانی دارند، شامل درمنه، بادیان، رازیانه، بابونه، چای ترش، خارشتر، زیره سبز، شوید، نعناع کوهی و پونه می‌روید که همه ساله تعداد زیادی از مردم منطقه از این گیاهان استفاده می‌کنند.

داودی افزود: کوه خضر در فاصله 30 کیلومتری شمال غرب شهر بزمان واقع شده است که با داشتن 3 هزار و 497 متر ارتفاع دارای آتشفشان نیمه فعال است.

70 گونه گیاهی با خاصیت درمانی در ایرانشهر شناسایی شده است
70 گونه گیاهی با خاصیت درمانی در ایرانشهر شناسایی شده است

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.