فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

میوه جادویی پاییز خرمالو و قسمت‌های مختلف این میوه معجزه آسا برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌ها مفید است.

به گزارش میدان۷۲، پزشک متخصص فیزیولوژی،‌ عضو هیئت علمی و مدیریت طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به اینکه میوه نارس خرمالو برای درمان بیماری های گوارشی مفید است اظهار کرد: میوه نارس خرمالو به دلیل خاصیت قابض و جمع‌کننده‌ای که دارد برای درمان بیماری‌های گوارشی، اسهال خونی طولانی و مزمن، هضم غذا، سیستم تنفسی، نرم کردن سینه و گلو، برخی از آسم‌ها، سلامت دهان و لثه‌ها مفید است.

سید مهدی غضنفری افزود: میوه خرمالو در حالت نارس و رسیده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است. البته باید با نظر متخصصان بیماری‌ها و عارضه‌های آنها درمان شود.


وی تصریح کرد: میوه خرمالو برای درمان انواع سکسه‌ها مفیداست. میوه رسیده آن خاصیت ملینی دارد و برای درمان بیماری‌های مختلف مفید است. میوه رسیده،‌ شل و میوه خرمالویی که به صورت حالتی، پخته شده درآمده باشد به عنوان مرهم نرم کننده دستگاه گوارش در رفع یبوست مفید است.

این پزشک متخصص فیزیولوژی تاکید کرد: برگ‌های خرمالو به صورت جوشانده آن برای درمان تب و سرفه بسیار مفید است و می‌توان به عنوان یک تب‌بر طبیعی از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: گل میوه خرمالو به صورت دمنوش بهترین دارو ، مقوی برای درمان بیماری‌های معده و عارضه‌های تهوع و استفراغ مفید است. از پوست درخت و چوب خرمالو به دلیل خاصیت قابض آن که به صورت قطعات جوشانده و صاف شود، به عنوان مرهمی موضعی برای درمان زخم‌ها مفید است.

غضنفری اظهار کرد: خرمالو نارس برای درمان عارضه‌های لثه و التهاب و خونریزی‌های لثه مفید است زیرا خرمالو به دلیل خاصیت قابض و جمع کننده ای خود لثه را سفت و محکم می‌کند.

میوه خرمالو در دو حالت نارس و رسیده برای درمان بسیاری از بیماری ها و عارضه های لثه مفید است.میوه نارس خرمالو را می توان روی لثه‌ها مالید و با ماساژ دادن عارضه‌های لثه‌ای را از بین برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

میوه جادویی پاییز
میوه جادویی پاییز

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.