فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

آیا به دنبال جایگزین خوشمزه به جای آب هستید؟ آب نارگیل را امتحان کنید.

 آب نارگیل به لطف ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم ها، هورمون های گیاهی و الکترولیت مجموعه ای از فواید سلامتی را یک جا به بدن اهدا می کند. در ادامه بیشتر راجع به فواید آب نارگیل برای سلامتی بدن توضیح داده می شود.

1.  آب نارگیل در میوه ی نارگیل تازه یافت می شود

آب نارگیل در نارگیل های جوان که حدوداً 5 تا 7 ماه سن دارند یافت می شود. هر میوه ی نارگیل جوان دارای 200 تا 1000 میلی لیتر آب است. این مقدار بسته به اندازه و نوع نارگیل متغییر است. نارگیل های جوان تر از 5 ماه معمولاً کمی تلخ هستند. نارگیل های بالای 7 ماه نیز آب کمتری دارند و ماده ی سفید رنگ ضخیم تری نسبت به نارگیل های تازه دارند.

2.  آب نارگیل به کاهش وزن کمک می کند

اگر در تلاش برای کاهش وزن دچار مشکل هستید شاید آب نارگیل راه حل شما باشد. آب ناریگل مقادیر بسیار کمی چربی و کالری دارد اما در عین حال غنی از مواد مغذی و انرژی زا برای فعالیت های بدنی است. این ماده ی مغذی اشتها را سرکوب می کند و برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را فعال نگه می دارد. بعلاوه، آب نارگیل سرشار از آنزیم های مفید برای افزایش سوخت و ساز بدن است.

3.  آب نارگیل به طراوت پوست کمک می کند

اگر آب نارگیل را به طور منظم بر روی پوست بمالید، از آکنه و ناهمواری ها و دیگر مشکلات پوستی رهایی می یابید. آب نارگیل نه تنها پوست را پاکسازی می کند، بلکه به روشن شدن و از بین رفتن لکه ها نیز کمک می کند. آب نارگیل یک مرطوب کننده ی طبیعی است که به پوست ظاهری جوان و انعطاف پذیر تر می دهد. جای تعجب نیست که از این ماده ی محبوب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، بخصوص کرم های صورت و لوسیون های بدن به وفرور استفاده می شود.

4.  نارگیل حالت کسالت و گرفتگی را از بین می برد

اگر شب گذشته دیر خوابیده اید و برای جدا شدن از رختخواب در روز بعد دچار مشکل هستید، یک لیوان آب نارگیل به کمک شما می آید. آب نارگیل آبرسانی بسیار قوی تر از نوشابه های ورزشی است. در هر 100 میلی لیتر از این ماده، 250 میلی گرم پتاسیم و 105 میلی گرم سدیم وجود دارد. تنها 1 وعده آب نارگیل در هر روز می تواند 13 درصد از مقادیر توصیه شده ی روزانه ی این مواد برای بدن را فراهم کند. این ماده الکترولیت های از دست رفته ی بدن (در ادرار یا استفراغ) را به بدن باز می گرداند و بخصوص برای افرادی که دچار اسهال شده اند یک درمان است.

5.  آب نارگیل به عملیات هضم کمک می کند

اگر به مشکلات مربوط به دستگاه گوارش،نفخ و یا هضم مواد غذایی دچار هستید خوب است بدانید آب نارگیل یک درمان است. آب نارگیل حاوی مقادیر فیبر است که به عملیات هضم غذا کمک می کند و رفلکس اسید معده را به حداقل می رساند. این ماده با تاثیر بر آنزیم های دیازتات، کاتالاز و پراکسیداز به هضم راحت تر غذا و کارکرد دستگاه گوارش کمک میکند.

6.  آب نارگیل غنی از آنتی اکسیدان است

آنتی کسیدان موجود در آب نارگیل به طرق مختلف به سلامت بدن کمک می رسانند. آب نارگیل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در داخل بدن را خنثی می کند. رادیکال های آزاد که حاصل سوخت و ساز بدن هستند می توانند آسیب سلولی ایجاد می کنند. آنتی اکسیدان های با این مولکول های ناپایدار در بدن مبارزه می کنند و از بروز بیماری های جدی مثل بیماریهای قلبی، فشار خون بالا، پیری زودرس جلوگیری می کنند.

7.  آب نارگیل به فرایند کاهش فشار خون کمک می کند

آب نارگیل برای کسانی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید است. الکترولیت های موجود در ساختار این ماده در متناسب سازی سطح فشار خون موثر است. کارشناسان به کسانیکه دچار فشار خون مزمن هستند توصیه می کنند هر صبح یک لیوان آب نارگیل بنوشند.

8.  تاثیر منفی آب نارگیل بر روی بدن

با تمام مزایایی که آب نارگیل به بدن می رساند این سوال مطرح است که آیا هیچ جنبه ی منفی در این ماده وجود دارد؟ پاسخ خیر است. آب نارگیل به طور شگفت آوری مفید است اما درمان کننده ی بیماری های مزمن و شدید نخواهد بود. برخی معتقدند که الکترولیت های موجود در آب نارگیل می تواند باعث عدم تعادل در بدن، افزایش کالری و غیره باشد، اما حقیقت آن است که جایگرین این ماده با نوشیدنی های پر شکر و نوشابه ها در سلامت بدن بسیار موثر است. 


منبع: LifeHack


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.