فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

شیروان- ایرنا- معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از دو میلیون و 600 هزار هکتار باغاتی که در کشور وجود دارد یک میلیون هکتار آن باغات قدیمی و سنتی است.

به گزارش ایرنا محمد علی طهماسبی پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شیروان با بیان اینکه باغات قدیمی و سنتی یکی از مشکلات موجود کشاورزان است اظهار کرد: باغات قدیمی و سنتی باغاتی است که کشت ارقام آن مختلط و پایه های آنان متنوع است که در برنامه ششم طرحی پیشنهاد شده که این باغات اصلاح شود تا باغات تجاری، محصولات یکدست و یکنواخت تولید کنند.
به گفته وی، به باغداران توصیه می کنیم هر درخت دوران و سن اقتصادی دارد و به محض اینکه سن درخت سپری شد جایگزینی با ارقام تجاری صوت گیرد و با توجه به کمبود آب و خشکسالی های اخیر که اتفاق افتاده وزارت جهاد طرح تجمیع دارد که در خراسان شمالی این طرح در حال اجرا است.

طهماسبی افزود: در این طرح باغداران منابع آبی را با هم دیگر ارتباط و متصل می کنند و در این شرایطی که جمعی است صرفه جویی بسیاری صورت می گیرد چراکه در چنین طرح هایی که کشاورزان یکپارچه سیستم های آبیاری را پیاده می کنند از سامانه های نوین آبیاری استفاده می کنند و این فرصت خوبی برای کشاورزان است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سرمازدگی گفت: سرمازدگی در دو منطقه روی می دهد جایی که کمربند سرما است و سرمای تشعشی که نوع دوم نتیجه مدیریت باغدار است.

طهماسبی با اشاره به تغذیه گیاه افزود: اگر یک تغذیه متعادل در گیاه صورت گیرد بیشترین اثر را در جلوگیری از سرمازدگی بی موقع و سرمای زودرس بهاره انجام می شود و کشاورزان باید از اینگونه تدبیرها برای جلوگیری از بروز خسارت استفاده کنند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.