فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

آیا فکر می‌کنید اندامتان شبیه یک سیب است؟ گلابی؟ یا موز؟ تشابه شکل اندام با میوه‌ها یک وسواس عجیب و غریب است. اما انجام این کار در زمینه‌های مختلفی به شما کمک کرده و باعث بهبود سلامتی می‌شود.

رابطه شکل اندام با میزان سلامتیرابطه شکل اندام با میزان سلامتی
آیا فکر می‌کنید اندامتان شبیه یک سیب است؟ گلابی؟ یا موز؟ تشابه شکل اندام با میوه‌ها یک وسواس عجیب و غریب است. اما انجام این کار در زمینه‌های مختلفی به شما کمک کرده و باعث بهبود سلامتی می‌شود.

اما چطور؟ شکل اندام شما تا حد زیادی به محل انباشت چربی‌ها بستگی دارد. چربی‌ها در افرادی که اندامشان شکل یک سیب است، بیشتر در بخش فوقانی بدن و یا در اطراف کمر انباشته می‌شوند. اما اندام‌های گلابی شکل تفاوت دارند. چربی‌ها در این افراد بیشتر در اطراف کمر، باسن و ران‌ها ذخیره می‌شوند. با این حال، توزیع چربی در اندام‌هایی که شبیه موز هستند، در کل بدن یکسان است.
 شناخت الگوی ذخیره چربی به شما کمک می‌کند که از خطرات احتمالی انباشت چربی آگاهی یافته و به غذاهایی که می‌خورید بیشتر توجه کنید.

بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله تغذیه بالینی منتشر شده است، افرادی که اندامشان شکل سیب است بیشتر در معرض خطر ابتلا به پرخوری قرار دارند. به گفته محققان، زنانی که بیشترین چربی‌ها را در اطراف کمر ذخیره می‌کنند، بیش از سایرین در معرض خطر پرخوری قرار دارند. این افراد معمولا به خوردن مواد غذایی بی ارزش روی می‌آورند. در واقع، فرآیند خوردن در این افراد به یک دور باطل تبدیل می‌شود. هرقدر این افراد غذای بیشتری بخورند، چربی بیشتری در اطراف کمرشان ذخیره خواهد شد.
به گفته محققان، آگاهی از مسئله افراط در خوردن مواد غذایی بی ارزش با وجود اثرات منفی که به دنبال دارد، به شما کمک می‌کند پیش از آنکه درگیر مشکلات جدی‌تر شوید، به فکر درمان باشید.

(منبع: shape)

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.