فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

بروجرد - سالهاست زعفران لرستان به عنوان مرغوبترین زعفران ایران جای خود را در بازارهای مختلف کشور تثبیت کرده و امروز خبر از تولید یک پیاز زعفران ارگانیک در بروجرد به گوش رسد.

برداشت زعفران در شهرضابرداشت زعفران در شهرضا

رضا امینی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه چهار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران هستند اظهار داشت: در این شهرستان ۲۲ بهره بردار از این نوع محصول استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه محصول زعفران یک کشت بین هفت تا ۱۰ ساله است عنوان کرد: متوسط برداشت این محصول با سال کاشت محصول ارتباط مستقیم دارد یعنی طی هر سال میزان برداشت از این محصول نسبت به سال قبل بیشتر خواهد بود.

پرداخت تسهیلات به بهره برداران طلای سرخ

وی افزود: در هر هکتار می توان از یک کیلوگرم تا حداکثر ۱۰ کیلوگرم زعفران خشک را برداشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان داشت: با توجه به اینکه زعفران یکی از محصولات مورد حمایت بخش کشاورزی است ما آماده تامین تسهیلات کم بهره برای کشاورزان این بخش هستیم.

امینی در خصوص ایجاد صنایع فناوری و بسته بندی محصول زعفران در شهرستان بروجرد گفت: جهاد کشاورزی این شهرستان همچنین برای ایجاد صنایع فراوری این محصول آماده پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران این بخش است.

مدیر بهبود تولیدات جهاد کشاورزی بروجرد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، زعفران را یک کشت بسیار اقتصادی خواند و گفت: پیاز زعفران قابل کشت در زمین های چند بازده خواهد بود.

کشت مرغوبترین زعفران در بروجرد

عبدالحسین آریافر افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان بروجرد محصول زعفران در این منطقه از کیفیت بسیار بالایی از لحاظ رنگ و طعم برخوردار است.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد درباره کشت زعفران در این شهرستان گفت: پارک علم و فناوری قصد دارد که کشت گیاهان دارویی را به صورت علمی انجام دهد.

سعید محمودی افزود: در همین راستا مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد با همکاری پردیس کشاورزی و شرکت های دانش بنیان مستقر در این مرکز یک کارگروه گیاهان دارویی تشکیل داده است.

تولید زعفران ارگانیک در بروجرد

وی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای کارگروه گیاهان دارویی بروجرد تولید یک پیاز زعفران ارگانیک با مواد موثره بالا و سازگار با آب و هوای شهرستان بروجرد بوده است.

به هر حال به نظر می رسد با توجه به ظرفیت ویژه لرستان در زمینه کشت محصول مهم زعفران باید از این قابلیت به خوبی استفاده کرد و در راستای ایجاد درآمد و اشتغال پایدار در این استان گام برداشت.

منبع: مهر

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.