فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

سلامانه :  یکی از انتقادات همیشگی در زمینه ارائه خدمات طب سنتی عدم دانش کافی بسیاری از افرادی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. به همین دلیل است که آیین‌نامه‌ای در زمینه ارائه خدمات طب سنتی با کمک معاونت درمان و معاونت حقوقی وزارت بهداشت آماده و ملاحظات آموزشی آن نیز انجام شده است. کارشناسان معتقدند زمانی که این آیین‌نامه نهایی و ابلاغ شود، پزشکانی خدمات طب سنتی را ارائه می‌کنند که دوره‌های آموزشی آن را گذرانده باشند تا بتوانند بر اساس مهارت‌هایی که دارند، سطحی از خدمات طب سنتی را ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه معاون طب سنتی وزیر بهداشت یکی از مشکلات در ارائه خدمات طب سنتی را نابسامانی در ارائه‌دهندگان خدمت عنوان و تصریح کرد: «بر اساس برآوردها بیش از پنج تا شش هزار پزشک داریم که در حال حاضر خدمات طب سنتی را ارائه می‌دهند اما هیچ کدام دارای مجوز ارائه این خدمات نیستند.»


دکتر محمود خدادوست یکی دیگر از مشکلات این حوزه را بی‌سامانی مراکز ارائه آموزش‌های طب سنتی در کشور عنوان کرد و گفت: «مراکز متعددی در سطح کشور وجود دارد که بدون مجوز به آموزش خدمات طب سنتی می‌پردازند، اما طبیعتاً چون این طب در حوزه سلامت است و به وزارت بهداشت مربوط می‌شود، نباید در دانشگاه‌های غیرپزشکی آموزش داده شود. در این راستا آیین‌نامه حقوقی تدوین و مشخص شد که با چه ضوابط و شرایطی می‌توان مراکز طب سنتی را ایجاد کرد و آموزش‌های غیرآکادمیک این طب را ارائه کرد.»

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.