فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

معاون برنامه ریزی فرماندار جیرفت با بیان این که کشاورزی باید از روش سنتی به مکانیزه هدایت شود، گفت: مکانیزه کردن کشاورزی نقش موثری در افزایش سطح تولید و کیفیت محصول دارد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمود معناصریˈ شامگاه دوشنبه در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزود: با توجه به اینکه حیات جامعه به بخش کشاورزی وابسته است لذا باید برای بقای جوامع تدابیر لازم در این بخش اتخاذ شود.

وی بیان داشت: مکانیزه کردن کشاورزی علاوه بر ارتقای سطح تولید و کیفیت بخشی به محصولات در ساماندهی دانش آموختگان این بخش نیز موثر است.

معناصری، ادامه داد: تولید محصول ارگانیک و سالم باید از اولویت های متولیان این بخش باشد و تدابیری اندیشیده شود تا از کود و سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی کمتر استفاده شود.

وی گفت: کاهش منابع آبی، استفاده از سموم شیمیایی و فرسایش خاک از تهدیدات جدی است که بخش کشاورزی با آن مواجه است.

معناصری، بیان کرد: باید زمینه و زیرساختی را فراهم کنیم تا دانش آموختگان بخش کشاورزی دانش خود را به صورت عملی در زمین امتحان کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان هم در ادامه این نشست گفت: ساماندهی مراکز فروش سموم و کودهای شیمیایی یکی از برنامه های در دستور کار است.

ˈمحمد صفویˈ بیان داشت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته باید در فروشگاه های عرضه سموم و کودهای شیمیایی یک کارشناس بخش کشاورزی حضور داشته باشد و بر نحوه فروش نظارت کند.

وی افزود: آموزش فروشندگان یکی دیگری از برنامه های سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.

صفوی ادامه داد: تلاش می کنیم تا به سمت محصولات سالم و ارگانیک پیش برویم و در این زمینه دستاوردهای خوبی نیز بدست آمده است
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.