فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  


یزد- کارشناس تغذیه مرکز تحقیقات دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مصرف گیاه ˈآرتی شوکˈ می تواند با کاهش دردهای شکم ، از بین بردن حالت تهوع ، نفخ و کاهش شدت اسهال و یبوست در این افراد موثر باشد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، ناهید برخورداری با اشاره به اینکه اکثر افراد از ناراحتی های گوارشی پس از خوردن غذا رنج می برند، افزود: آرتی شوک (کنگر فرنگی ) گیاهی بزرگ و خار مانند بطول 5/1 تا 2 متر و با برگ هایی به رنگ سبز تیره است که اندازه آن گاهی تا 50 - 82 سانتیمتر می رسد.

وی اظهار داشت: این گیاه سر نسبتا بزرگ حاوی قسمت خوراکی به قطر 8 تا 15 سانتیمتر داشته و گل های ارغوانی رنگ آن در کنار سر بزرگش در می آیند .

برخورداری با بیان اینکه استرس، نیکوتین و مصرف غذاهای مختلف از عواملی هستند که دستگاه گوارش را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند، تصریح کرد: کپسول آرتی شوک یوروویتال در از بین بردن اختلالات و ناراحتی های دستگاه گوارشی در انسان بسیار موثر است .

کارشناس تغذیه مرکز تحقیقات دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: آرتی شوک (کنگر فرنگی ) از قدیمی ترین گیاهانی است که در جهان کشت می شده و از گذشته مردم به خواص سودمند آن پی برده بودند.

این کارشناس تغذیه گفت: ثابت شده است که عصاره برگ آرتی شوک دارای خواصی چون افزاینده صفرا ،پایین آورنده چربی، آنتی اکسیدانی و محافظت کنندگی از کبد است .

وی اضافه کرد: با توجه به این که فرآیندهای سم زدایی در کبد، باعث تشکیل ترکیبات مضر برای خود کبد می گردند، آرتی شوک با محافظت از کبد در برابر این ترکیبات در سلامت کبد نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

برخورداری ادامه داد: همچنین ترکیبات تلخ موجود در این کپسول موجب تقویت و بهبود عملکردهای حیاتی اندام هایی چون کبد و معده می شود .

کارشناس تغذیه مرکز تحقیقات دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: کپسول های آرتی شوک با دارابودن 400 میلی گرم از عصاره برگ آرتی شوک قادر به تسهیل هضم چربی ها به صورت کاملا طبیعی و از طریق افزایش صفرا بوده و با هضم بهتر چربی ها تاثیرات زیان آور غذاهای پرچرب را در بدن از بین می برد.

وی تصریح کرد: بالابودن میزان کلسترول در خون می تواند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی- عروقی را افزایش دهد.

برخورداری با بیان اینکه یکی از علل شایع در این بیماریها مصرف غذاهای حاوی روغن های مضر هیدروژنه و با مقادیر بالای چربی و قند است ،ادامه داد: آرتی شوک به عنوان یک داروی گیاهی و بدون هیچ گونه عوارض جانبی می تواند در پیشگیری از افزایش میزان کلسترول خون بسیار موثر باشد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.