فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تعویض گلدان ارکیده و خاک ضروری است. چون به مرور زمان، خاک گیاه شروع به تجزیه میکند و موجب فراهم آمدن محیط مستعد جهت پوسیدگی و خراب شدن ریشه میشود.عوض کردن خاکی که ارکیده در آن رشد میکند بسیار ضروری است. چون به مرور زمان، خاک گیاه شروع به تجزیه میکند و موجب فراهم آمدن محیط مستعد جهت پوسیدگی و خراب شدن ریشه میشود.
نکات مهم در تعویض گلدان ارکیده
نکات مهم در تعویض گلدان ارکیده

به عنوان یک قانون کلی، هر یک تا دو سال، گلدان ارکیده ها را عوض کنید

دلایل اصلی تعویض گلدان ارکیده عبارتند از:

-    عوض کردن خاکی که ارکیده در آن رشد میکند بسیار ضروری است. چون به مرور زمان، خاک گیاه شروع به تجزیه میکند و موجب فراهم آمدن محیط مستعد جهت پوسیدگی و خراب شدن ریشه میشود.

-    در صورتی که ارکیده خیلی رشد کرده و گلدان فعلی برایش کوچک شده است و یا خاک بوی ناخوشایندی میدهد، تعویض گلدان ارکیده لازم است.

-         برای تعویض گلدان باید صبر کنید تا زمانی که گل دهی ارکیده تمام شود.


برای تعویض گلدان ارکیده، چند مرحله ساده زیر را انجام دهید:

تعویض گلدان ارکیده -تعویض گلدان ارکیده -

1- سنبله گیاه را بچینید. در صورتی که سنبله ها سالم و سبز هستند، از 2.5 سانتیمتر بالاتر از گره بالایی آن ببرید. در صورتی که سنبله ها زرد یا قهوه یا شده اند، از محل 2.5 سانتیمتر بالاتر از گره پایینی آن را قطع کنید.

تعویض گلدان ارکیده - سنبله گیاه را بچینیدتعویض گلدان ارکیده - سنبله گیاه را بچینید

2- گیاه ارکیده خود را از گلدان در بیاورید و هر گونه خاکی که به ریشه های آن چسبیده است، از آن جدا کنید.

گیاه ارکیده خود را از گلدان در بیاوریدگیاه ارکیده خود را از گلدان در بیاورید

3- هر گونه ریشه مرده یا در حال مرگ را ببرید. این ریشه ها بر خلاف ریشه های زنده که سفت و سفید (یا سبز) هستند، به رنگ قهوه ای بوده و نرم می باشند.

هر گونه ریشه مرده یا در حال مرگ را ببریدهر گونه ریشه مرده یا در حال مرگ را ببرید

4- گیاه ارکیده خود را در گلدان جدید قرار دهید به طوری که قاعده پایین ترین برگ تقریبا 1 سانتیمتر زیر لبه یا هم عمق با گلدان قبلی باشد.

ارکیده خود را در گلدان جدید قرار دهیدارکیده خود را در گلدان جدید قرار دهید

5- به آرامی خاک جدید را اطراف ریشه بریزید و آن را آرام با انگشتان خود فشار دهید. سپس به دقت به گلدان ضربه بزنید تا سطح خاک پایین برود. باز هم به ریختن خاک و این کار ادامه دهید تا زمانی که سطح خاک به قاعده پایین ترین برگ گیاه ارکیده برسد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.