فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

مسائل زیست محیطی متعلق به همه مردم و امری ملی است لذا مردم و مسوولان در کنار هم باید در فرهنگ سازی بیشتر برای حفظ منابع ملی و محیط زیست تلاش کنند
فرماندار اندیمشک گفت:حفاظت از محیط زیست نیازمند آگاهی بخشی به مردم و همراهی بیشتر شهروندان است.

حمیدرضا گودرزی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با دوستداران محیط زیست در فرمانداری افزود: سمن ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم و ایجاد زمینه گرایش آنان برای حفظ محیط زیست دارند.

وی افزود: مشارکت فعال اعضای این سازما نها در بحران های زیست محیطی از جمله آتش سوزی ها حائز اهمیت است.

فرماندار گفت: کمبودهای امکانات و نیروی مورد نیاز با وجود سمن های پویا و توانمند جبران پذیر است.

وی گفت: مسائل زیست محیطی متعلق به همه مردم و امری ملی است لذا مردم و مسوولان در کنار هم باید در فرهنگ سازی بیشتر برای حفظ منابع ملی و محیط زیست تلاش کنند.

مهدی سراج الدین میرقاید رییس محیط زیست اندیمشک هم گفت: مراتع و جنگل های بخش الوار اندیمشک سرمایه ملی اند که برای حفظ این سرمایه مشارکت مردمی نقش محوری دارد.

وی افزود: روند ثبت سمن ها پروسه زمانی طولانی داشته که نیاز به پیگیری بیشتر متولیان دارد.

امیر حمزه بزرگی معاون فرماندار نیز در این جلسه بر ضرورت فرهنگ سازی بیشتر برای جلب مشارکت مردمی در صیانت از سرمایه های زیست محیطی تاکید کرد.

مهدی قلی کیانی عضو شورای اسلامی شهر اندیمشک هم با اشاره به تشکیل کمیسیون محیط زیست در این شورا گفت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و نقش مردم در این زمینه ، کمیسیون محیط زیست در شورای شهر تشکیل شده و مطالبات مردمی در این زمینه پیگیری می گردد.

دوستداران محیط زیست در این جلسه به بیان خواسته ها و نیازها پرداختند و در ادامه روند ثبت سمن های مرتبط با محیط زیست به منظور افزایش مشارکت مردمی توسط کارشناس فرمانداری تشریح شد.

بررسی نقش سمن ها در جلوگیری از آسیب های زیست محیطی همچون آتش سوزی ها و چگونگی حفاظت از محیط زیست با مشارکت مردم محور این جلسه بود.

در شهرستان اندیمشک 80 هزار هکتار جنگل وجود دارد که به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات ، این جنگل ها در معرض نابودی ناشی از آتش سوزی قرار دارند.

افزون بر یک هزار هکتار از جنگل های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه های گیاهی ‏نادر هستند به دلیل آتش سوزی در سالهای گذشته نابود شده اند.‏
مرجع / ایرنا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.