فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی‌های اصفهان امنیت غذایی را تهدید می‌کند.




اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع و کارخانه‌های موجود در استان از آبی که متعلق به حق‌آبه‌داران است، استفاده می‌کنند، اظهار کرد: واحد‌های صنعتی و صنایع بزرگ استان حتی نمی‌توانند نیم ساعت بدون استفاده از آب متعلق به حق‌آبه‌داران ادامه فعالیت بدهند.

وی با بیان اینکه منابع آبی محدودی که در استان موجود است به حق‌آبه‌داران اختصاص دارد، ادامه داد: اما دیگران باید از این آب استفاده کنند و کشاورزی استان به دلیل نبود آب برای کشت محصولات توسط کشاورزان و حق‌آبه‌داران فلج شده است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: مجموعه‌هایی که منابع آبی محدود را برای ادامه فعالیت‌های خود در اختیار دارند باید حقوق حق‌آبه‌داران را به صورت کامل پرداخت کنند تا این افراد نیز برای ادامه زندگی و معیشت خود با مشکلی مواجه نشوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت تا حدودی نسبت به ساماندهی وضعیت حق‌آبه‌داران و کشاورزان توان دارد، اضافه کرد: دولت اگر بتواند اعتبارات مورد نیاز برای بخش‌هایی که در مقابل آنها مسئول است تأمین و راه‌اندازی کند، کار بزرگی انجام داده است.

امینی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل نبود منابع آبی در استان قشر بزرگی از کشاورزان استان که باید امنیت غذایی مردم را تأمین کنند خود نیز برای تأمین غذای مورد نیاز خود دچار مشکلاتی شده‌اند.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان در طول تاریخ خود را فدای جامعه کرده‌اند و همواره در راستای تأمین امنیت غذایی کشور تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌اند، افزود: این افراد در طول تاریخ با حداقل درآمد زندگی و معیشت خود و خانواده خود را تأمین کرده‌اند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ درآمد محدود کشاورزان با درآمد سایر بخش‌های فعال در سطح کشور قابل مقایسه نبوده و در حال حاضر نیز برطرف شدن مشکلات موجود در زمینه فعالیت کشاورزان نیز امکان‌پذیر است و مسئولان باید برای برطرف شدن مشکلات و چالش‌های فراروی این افراد کمر همت ببندند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.