فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا-شنبليله، گياهي است که در جنوب مناطق مديترانه رشد مي کند و در کشورهاي يونان، جنوب ايتاليا، شمال آمريکا و هند به وفور مصرف مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا،اين گياه که در بيشتر موارد دانه ها و برگ هاي آن در غذاها مورد استفاده قرار مي گيرد، خواص دارويي زيادي دارد که در اين مطلب از «ehow» آورده ايم.
▪ نتايج بررسي ها نشان مي دهد مصرف روزي 56 گرم تخم شنبليله پس از 24 هفته ميزان کلسترول خون را حدود 14 درصد و خطر حمله قلبي را بيش از 25 درصد کاهش مي دهد.
▪ مصرف روزي يک گرم تخم اين گياه، ميزان قندخون در بيماران مبتلا به ديابت 2 را به طور چشمگيري کاهش مي دهد.
▪ براي برطرف کردن آبسه، سوختگي، اگزما و نقرس يک قاشق غذاخوري تخم شنبليله پودر شده را با کمي آب مخلوط کنيد و سپس پارچه تميز آغشته شده به اين مخلوط را روي قسمت آسيب ديده قرار دهيد.
▪ تخم شنبليله حاوي لعاب زيادي است که با ايجاد لايه روي جداره معده و روده التهاب آن را از بين مي برد، بنابراين کافي است براي تسکين سوزش سردل يک قاشق مرباخوري تخم شنبليله را روي غذا بپاشيد و يا اين که با آب بخوريد.
▪ کاهش دهنده کلسترول مضر است.
▪ علاوه بر حفظ سوخت و ساز بدن، مانع يبوست مي شود. خون را تصفيه مي کند و سموم را از بدن دفع مي کند. با از بين بردن خلط باعث تميزي و تازگي سيستم گوارشي مي شود.
▪ حافظه را تقويت مي کند.
▪ براي کاهش وزن چند تخم شنبليله خيس شده در آب را ناشتا بجويد.
▪ ضماد تهيه شده از برگ شنبليله و آب را به مدت 20 دقيقه روي صورت قرار دهيد و سپس با آب ولرم بشوييد تا مانع چين و چروک، جوش هاي سرسياه، جوش و خشکي پوست شود.
▪ مصرف شنبليله، زايمان را آسان و شير مادر را زياد مي کند.
▪ خاصيت ضدسرطاني دارد.
▪ فيبر موجود در آن از بروز بيماري هاي قلبي و عروقي پيش گيري مي کند.
▪ ناراحتي هاي ايجاد شده در دوران قاعدگي را کاهش مي دهد.
▪ علايم يائسگي را کاهش مي دهد.
▪ غرغره کردن با آبي که برگ هاي شنبليله در آن خيس شده است، زخم دهان را درمان و از آن پيش گيري مي کند.
▪ برگ اين گياه غني از ويتامين C و K است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.