فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

سلامانه :  پزشکان انگلیسی در تلاش برای بهره‌گیری از خواص ضدمیکروبی جلبک‌های دریایی به منظور تولید نسل جدید آنتی‌بیوتیک‌ها هستند.

به گزارش ایسنا این متخصصان قصد دارند از خواص ضدمیکروبی جلبک‌های دریایی موجود در خطوط ساحلی این کشور برای تولید نسل جدید داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده کنند تا بتوانند با خطر فزآینده مقاومت سوپرباگ‌ها مقابله نمایند.

از آنجا که تعداد باکتری‌های مقاوم در برابر چندین دارو در حال افزایش است به وجود داروهای جدیدی احتیاج است که بتوان از آن‌ها در صورت بی‌تاثیر بودن داروهای دیگر برای درمان عفونت استفاده کرد. محیط زیست طبیعی می‌تواند منبع غنی از آنتی‌بیوتیک‌ها باشد.

تیم تخصصی دانشگاه «اکستر» به دنبال آن است تا خواصی را بیابد که می‌تواند پایه و اساس تولید نسل جدید آنتی‌بیوتیک‌ها به منظور کنترل عفونت‌های ناشی از سوپرباگ‌هایی همچون MRSA باشد.

«میشل ووس»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد جلبک‌های دریایی دارای گستره‌ای متفاوت از خواص ضدمیکروبی هستند. همچنین برخی از این عصاره‌ها در برابر باکتری‌های مقاوم و مشکل‌زا تاثیرگذارتر بوده و امیدواریم نتایج به دست آمده از این مطالعه بتواند امکان تولید داروهای جدید را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری شینهوآ، مقاومت آنتی‌بیوتیکی یک معضل جدی و رو به رشد در سطح جهانی است. بررسی اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکی از آن است که مقاومت آنتی‌بیوتیکی تهدیدی جدی برای سلامت عمومی به حساب می‌آید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.