فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، با استفاده از ترکیبات گیاهی موفق به ساخت نوعی نانوداروی درمان سرطان شده اند. این نانودارو که در مقیاس آزمایشگاهی ساخته و بررسی شده است، در کاهش اندازه تومورهای سرطانی پستان در نمونه های حیوانی عملکرد موفقی داشته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، امیر قریب عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: با توجه به شیوع روز افزون بیماری سرطان در دنیا و مشکلات مربوط به درمان این بیماری، ابداع روشهای جدید درمانی امری ضروری است. فراوانی تحقیقات موجود در زمینه استفاده از ترکیبات مختلف به ویژه ترکیبات گیاهی و همچنین استفاده از نانوفناوری پزشکی جهت درمان این بیماری بیانگر اهمیت این مسأله است.
قریب افزود: آرتمیزینین (Artemisinin) یکی از اجزای مؤثره گیاه آرتمیزیا آنوا (Artemisia annua) است. این ماده در حضور آهن و ترانسفرین، سمیت بیشتری بر روی سلولهای سرطانی دارد. 
این تحقیقات حاصل تلاشهای امیر قریب، دکتر زهره فائزی زاده اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، دکتر سید علیرضا مصباح نمین عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر رامین سراوانی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است. 
نتایج این کار در مجله PHARMACOGNOSY MAGAZINE (جلد 11، شماره 42، سال 2015، صفحات 117 تا 122) به چاپ رسیده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.