فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

پژوهشگران معتقدند بدن انسان به مصرف حداقل پنج عدد میوه و سبزی در روز نیاز دارد.
به نوشته شماره امروز روزنامه لوفیگارو در اینترنت ، برنامه ملی تغذیه و سلامت فرانسه در سال دو هزار و یک ، شعار quotation mark پنج عدد میوه و سبزی در روز quotation mark را با هدف بهبود و ایجاد عادات غذایی سالم در جامعه تعیین کرد. 
با این حال هر چند افراد نیاز به مصرف میوه و سبزیجات را ضروری می دانند اما به درستی این میزان را رعایت نمی کنند. این در حالی است که سبزیجات به دلیل داشتن آب فراوان ، مواد معدنی و ویتامین ها برای عملکرد دستگاههای بدن ضروری اند. همچنین فیبر موجود در سبزیجات علاوه بر کمک به هضم غذا ، آلودگی ها را جذب و روند جذب گلوکز و کلسترول را کند می کنند. سبزیجات همچنین ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی عروقی را محدود می کنند.
برخی میوه ها از جمله انگور ، سیب و کلم بعلت داشتن ماده پلی فنل آنتی اکسیدان ، روند پیری سلولی را آهسته می کنند. گوجه فرنگی و نخود سبز دارای خواص ضد سرطان اند. خاصیت سیر نیز در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی به اندازه کافی شناخته شده است.
دکتر لوران شوالیه از مرکز درمانی دانشگاهی مونپلیه می گوید : هدف از شعار quotation mark پنج میوه و سبزی در روز quotation mark ایجاد عادات تغذیه ای مفید در افراد است و این برنامه در کشورهای آلمان و انگلیس نیز اجرا می شود.
مسئول کمیسیون غذا و سلامت فرانسه می گوید : در ابتدا هدف از شعار quotation mark پنج میوه و سبزی در روز quotation mark آگاه کردن مردم درباره خواص مصرف سبزیجات با هدف کاهش مصرف محصولات کارخانه ای شور و شیرین بود. بسیاری از فراورده های صنایع غذایی باعث چاقی و اضافه وزن می شوند. 
پژوهشگران اکنون بر این باورند که می توان با تبلیغ و آگاه سازی عموم درباره مصرف میوه و سبزیجات به کاهش وزن و افزایش امید به زندگی کمک کرد. نتایج تحقیقی که در انگلیس روی شصت و پنج هزار فرد بالای سی و پنج سال به مدت هفت سال صورت گرفته و در نشریه اپیدمیولوژی نیز به چاپ رسیده است نشان می دهد افزودن دو تا سه وعده میوه و سبزی به برنامه غذایی این افراد ، باعث کاستن خطر مرگ و میر در آنها به میزان چهار ده درصد شد. در این تحقیق افرادی که روزانه پنج تا شش وعده میوه و سبزی مصرف کردند خطر مرگ در آنها سی و شش درصد کاهش و در گروهی که بیش از هفت میوه در روز مصرف کردند خطر مرگ چهل و دو درصد کاهش یافت.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.