فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- احتمالاً شنيده‌ايد که هر چه خوراکي رنگي‌تر باشد، مغذي‌تر است؛ اما هيچ‌وقت سبزي‌هاي سفيد مثل گل‌کلم را دست‌کم نگيريد.
به گزارش خبرگزاري آريا، گل کلم هم مي‌تواند با سرطان مبارزه کند، هم فيبر دارد و براي گوارش يا کم کردن وزن مفيد است و هم روي حافظه و قدرت يادگيري تأثير مي‌گذارد.
يک فنجان گل‌کلم خرد شده يا حدود 107 گرم از آن، يک وعده محسوب مي‌شود. هر وعده حاوي 27 کالري، 2 گرم پروتئين و 5 گرم کربوهيدرات است. اگر يک فنجان گل‌کلم خام را بخوريد، 77 درصد از ويتامين سي، 20 درصد از ويتامين کا و 10 درصد از ويتامين ب 6 مورد نياز روزانه بدنتان را تأمين کرده‌ايد.
گل کلم مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌هاي سينه و آلت تناسلي را در زنان و مردان کم کند. اساساً خوردن زياد گياهان خانواده کلم و شلغم براي مبارزه با سرطان روده بزرگ و ريه مفيد است.
با توجه به اينکه گل‌کلم، آب و فيبر زيادي دارد، به سيستم گوارش کمک مي‌کند، با يبوست مبارزه مي‌کند و بنابراين خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را پايين مي‌آورد.
از طرف ديگر، پايين بودن مصرف ويتامين کا با بالا رفتن خطر شکستگي استخوان همراه است به همين دليل، خوردن گل‌کلم سلامت استخوان‌ها را افزايش مي‌دهد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.