فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تهران- ایرنا- رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران بر لزوم تغییر فرمولاسیون های تهیه داروهای گیاهی در کشور تاکید کرد و گفت: اغلب عصاره ها و گیاهان دارویی مورد استفاده شرکت های دارویی داخلی، غیربومی و وارداتی است.

محمدباقر رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، با بیان اینکه استفاده از فرمولاسیون های جدید و توسعه کاشت گیاهان دارویی بومی عاملی مهم برای حضور موثر و فعال سرمایه گذران در این حوزه است، گفت: با حضور آنان شاهد رشد و بالندگی صنعت داورهای گیاهی کشور خواهیم بود.

وی بر لزوم افزایش کاشت و تولید انبوه گیاهان دارویی در کشور تاکید کرد و افزود: اگر تولید انبوه گونه های گیاهان دارویی، مصرف صنعتی نداشته باشد، اقتصادی و مقرون به صرفه نیست و زمینه افزایش کاشت این گیاهان فراهم نخواهد شد.

رضایی با بیان اینکه شرکت های دارویی از تولید انبوه برخی گونه های گیاهان دارویی، استقبال چندانی نمی کنند، اظهار کرد: استفاده از گیاهان دارویی در صنعت دارویی را باید به سمت گونه های بومی هدایت کنیم.

وی بر لزوم حمایت و پشتیبانی دستگاه های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی برای کاشت انبوه گیاهان مورد نیاز صنعت دارویی کشور تاکید کرد و گفت: با این اقدام ضمن تامین نیاز داخلی، امکان عرضه گیاهان دارویی یا مواد موثره آنها به بازارهای جهانی نیز فراهم می شود.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با بیان اینکه تولید انبوه بسیاری از گیاهان دارویی در کشور انجام نمی شود، افزود: تولید انبوه این گیاهان درحال حاضر اقتصادی نیست و برداشت اغلب گیاهان دارویی از عرصه های طبیعی انجام می شود.

رضایی یکی از مهمترین دلایل نبود صادرات گیاهان دارویی را قیمت بالای اینگونه داروها عنوان کرد و گفت: اکنون برخی داروهای گیاهی با استانداردهای بین المللی و قیمت ارزان تر در برخی کشورها تولید و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اینگونه گیاهان بازار داخلی ندارند و این مساله عامل مهمی برای صادرات خام گیاهان دارویی به کشورهای دیگر شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.