فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

زنجان -ایرنا - مدیر گروه گیاهان دارویی دانشکده داروسازی استان زنجان گفت: مبتلایان به سردردهای میگرنی باید از مصرف عرق گیاهی گلاب پرهیز کنند.

دکتر علیرضا یزدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه در ایام مبارک رمضان عرقیات گیاهی مختلفی از سوی روزه داران به ویژه هنگام افطار مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: همواره باید به این نکته مهم در استفاده از عرقیات گیاهی توجه کرد که مصرف مداوم این عرقیات عوارضی را به دنبال دارد.

وی افزود: عرق گیاهی گلاب به دلیل وجود ترکیبات معطر می تواند به آغاز سردردهای میگرنی منجر شود که مبتلایان به این سردردها نباید آن را مصرف کنند.

این استادیار دانشکده داروسازی استان زنجان، استطوخودوس را از دیگر عرقیات گیاهی مورد مصرف روزه داران در ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: مصرف این گیاه به دلیل ایجاد خواب آلودگی شدید، برای رانندگان و کسانی که به انجام کارهایی که نیازمند دقت و هوشیاری بالا است توصیه نمی شود.

وی یادآوری کرد: عرق گیاهی استطوخودوس خواب آور و آرام بخش است.

یزدی نژاد با اشاره به اینکه عرق گیاهی کاسنی که بیشتر برای رفع عطش مورد استفاده قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: مصرف متعادل این نوع عرق مشکل ساز نیست و به دلیل وجود ترکیبات خاص مصرف زیاد آن اثر تخریبی بر سلول های شبکیه چشم دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.