فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

به گزارش خبرگزاری. فارس از تبریز به نقل از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن‌زاده در آیین آغاز احداث باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز اظهار داشت: فاز نخست این پروژه در مساحتی به وسعت 3 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال آغاز شد.

وی افزود: در نخستین باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز 36 گونه علفی چند ساله کاشته می‌شود.

حسن‌زاده از فضای سبز و پوشش گیاهی به‌عنوان یکی از اضلاع اساسی حیات انسان‌ها نام برد و تصریح کرد: تنوع گیاهان کاشته شده در تبریز یکی از اولویت های اساسی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز است .

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با ابراز امیدواری از اینکه این یک پارک نمونه برای دیگر نقاط شهر باشد، گفت: این حرکت نخست می‌تواند برای حرکت اصلی یعنی احداث باغ گیاه‌شناسی بسیار موثر باشد.

وی افزود: امیدواریم در کنار تجربه و ثبات، تنوع و افزایش گونه‌های شهر تبریز با تکیه بر دانش و تجربه قدم‌های خوبی برداشته شود.

حسن‌زاده به اشاره به مزایا و اهداف ایجاد این باغ گیاهان دارویی در تبریز اظهار داشت: سازگاری گونه‌های کاشته شده با اقلیم منطقه، شناساندن گیاهان بومی منطقه و خاصیت آنها از جمله اهم اهداف مورد نظر در این طرح است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز یادآور شد: با هم‌افزایی ظرفیت مجموعه‌های مختلف مثل دانشگاه تبریز و مرکز تحقیقات کشاورزی شاهد نگرشی تخصصی و نوآورانه در فضای سبز تبریز خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق اقداماتی از این دست تنوعی تازه برای جذب متخصصان به امر فضای سبز  با پرهیز از یکنواختی و سلیقه‌های مشخص ایجاد می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.