فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

ایران از جمله کشورهای دارای دانش تکنیک های ژنتیک نوین گیاهی است .
مسوول مرکز بذر جنگلی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در کارگاه آموزشی فناوری بذر که با حضور کارشناسان ژنتیک بذر گیاهی ازسراسر کشور در سمنان برگزار شد گفت : برخی از کشورهای منطقه نظیر ایران، مصر، پاکستان و ترکیه، تکنیک های ژنتیک نوین را به خوبی می دانند و از تکنیک های مولکولی برای شناسایی منابع ژنتیک استفاده می کنند.
رضا ناصری با بیان اینکه نمونه 70 هزار گونه گیاهی در بانک ژن گیاهی ایران نگهداری می شود گفت :در 37 ایستگاه ژنتیک گیاهی کشور ، 660 گونه از درختان میوه بررسی می شود .
به گفته وی ، 31 هزار نمونه ژنتیک و 15 هزار منبع ژنتیک گندم و حبوبات نیز در بانک ژن دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران وجود دارد.
این کارگاه دو روزه با عنوان quotation mark اهمیت بذر به عنوان نهاده اصلی quotation mark برگزار شد.
کیفیت بذر از جنبه های ژنتیکی، کاشت بذر نهال و روش های کنترلی، آزمایش و تیمار بذر، نحوه تیمار مناسب بذرهای دارای خواب، زمان و نحوه جمع آوری بذر از مباحث این کارگاه بود .
این کارگاه عضر امروز به پایان رسید .
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.