فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان با اشاره به پائین بودن سرانه فضای سبز در گچساران، از مسئولان خواست تا با توجه به گرمسیر بودن این شهرستان در تأمین منابع مالی برای توسعه فضای سبز مساعدت ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید عبدالکریم قاضی‌فر ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل امور مجلس و بین‌الملل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رئیس شورای شهر دوگنبدان به منظور بررسی مشکلات و نیازمندی‌های حوزه شهری برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری دوگنبدان برای توسعه فضای سبز شهری برنامه‌ریزی مطلوبی در دست اقدام دارد که تأمین اعتبار برای عملیاتی ‌شدن این طرح‌ها ضرورت دارد.

وی ابراز داشت: آمار جمعیت این شهرستان گرمسیری نیاز به فضاهای سبز از جمله پارک‌ها و اماکن تفریحی را دو چندان می‌کند.

* کمبود ماشین‌آلات سنگین آتش‌نشانی در شهرداری دوگنبدان

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: فضای سبز این شهرستان کمتر از میانگین استاندارد بوده و باید گسترش یابد.

قاضی‌فر افزود: پروژه‌های فضای سبز شهری در نقاط مختلف و محله‌های مختلف این شهر در حال اجرا بوده که تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیازمند تأمین هزینه مورد نیاز است.

وی بیان داشت: پارک ساحلی گچساران با مساحتی افزون بر 14 هکتار در دست اجرا بوده که فاز اول آن در حد مطلوبی کار شده است.

قاضی‌فر گفت: برای بهره‌برداری از پارک ساحلی گچساران اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال مورد نیاز بوده که تکمیل آن نقش مهم و مؤثری در توسعه فضای شهری و رضایت شهروندان دارد.

وی خاطرنشان کرد: پارک تپه فنی و حرفه‌ای در محله رادک و چند پارک و فضای سبز دیگر نیز در مناطق مختلف شهری در حال احداث بوده که تکمیل این پروژه‌ها در انتظار اختصاص اعتبار لازم است.

شهردار دوگنبدان در بخش دیگری از سخنان خود احداث سیل‌بند به منظور هدایت آب‌های سطحی و باران‌ در حاشیه محله‌های مختلف را از دیگر پروژه‌های ضروری برای اجرا در این شهر عنوان کرد.

قاضی‌فر به کمبود ماشین‌آلات عمرانی و به ویژه ماشین‌آلات آتش‌نشانی در شهرداری دوگنبدان نیز اشاره کرد و خواستار توجه و مساعدت بیشتر مسئولان به این امر شد.

* ساختمان شهرداری دوگنبدان فرسوده است

وی تأمین اعتبار برای احداث مخزن آب به منظور ایجاد فضای سبز، فراهم آوردن زمینه لازم برای مدیریت هر چه بهتر پسماند شهری و تأمین اعتبار برای احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی را از دیگر خواسته‌های مجموعه مدیریت شهری گچساران عنوان کرد.

قاضی‌فر ادامه داد: با توجه به قدیمی‌ بودن و فرسوده بودن ساختمان فعلی شهرداری دوگنبدان تأمین اعتبار برای احداث ساختمان جدید در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان امری ضروری است.

به گزارش فارس، ارائه تسهیلات به صورت نامحدود در حوزه پسماند شهری، اختصاص یک دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی به شهرداری دوگنبدان و ارائه تسهیلات نامحدود بر اساس طرح توجیهی در زمینه فضای سبز از جمله مصوبات این جلسه بود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.