فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: بیش از 8 هزار هکتار از مزارع شهرستان آوج زیر پوشش کلینیک‌های گیاه‌پزشکی قرار دارند.

محمد افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی از مزارع این شهرستان اظهار کرد: تولید و برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان آوج نسبت به سال گذشته رشد مطلوبی را تجربه کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج اضافه کرد: همچنین کاشت محصولات باغی نیز در این شهرستان رشد خوبی را شاهد بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هشت هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیر پوشش کلینیک‌های گیاه‌پزشکی قرار دارند، عنوان کرد: تلاش برای مدیریت و نظارت کارشناسی لازم است که در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج ادامه داد: راهبرد‌های خاصی برای کشاورزی مدرن در کشور نیاز است که این امر در کشور در حال حاضر در حال انجام شدن است.

افتخاری با بیان اینکه رسیدگی به دغدغه‌های بخش کشاورزی ضروری است، عنوان کرد: تلاش‌های صورت گرفته توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان آوج در راستای مکانیزه کردن بخش کشاورزی و باغ‌داری تاکنون بسیار مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه تولید و برداشت در حوزه کشاورزی مدرن بسیار مورد توجه است، تصریح کرد: کشاورزان باید در نظر داشته باشند که اصل تولید باید در محور فعالیت‌ها قرار داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی آوج ادامه داد: سم‌پاشی محصولات کشاورزی نیز از برنامه‌هایی است که به طور مستمر توسط واحد‌های این اداره انجام می‌شود.

افتخاری بیان کرد: تشویق کشاورزان به استفاده از روش‌های آبیاری نوین نیز لازم است تا مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر تلاش‌های متعددی از سوی این اداره برای ترویج آبیاری نوین در بخش مرکزی و دیگر بخش‌های این شهرستان صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج بیان کرد: توسعه خطوط انتقال و لوله‌گذاری بخش کشاورزی از ابتدای دولت نهم تاکنون در این شهرستان صورت گرفته است.

افتخاری بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای ادامه اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در این شهرستان ادامه دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.