فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

1- بعضي ها خيال مي کنند آجيل ارزش غذايي ندارد و به قول معروف، شکم پرکن است!
اصلا اين طور نيست! آجيل خواص حبوبات ، خواص تنقلات حبوبات و تنقلات در سلامت - سرشاري از پروتئين، آهن، روي، کلسيم، پتاسيم و بسياري ديگر از مواد معدني و ويتامين هاي آنتي اکسيدان است.

2 - بعضي ها فکر مي کنند چربي آجيل، سلامت قلب را تهديد مي کند
البته آجيل چرب است، اما چربي اش از نوع اشباع نشده است که کلسترول خون را پايين مي آورد و خطر بيماري هاي قلبي و عروقي را کم مي کند. اغلب مغزهاي موجود در آجيل شامل 90 درصد اسيدهاي چرب اشباع نشده هستند.

3- برخي مي گويند آجيل سرطان زاست

برعکس! انواع آجيل حاوي آنتي اکسيدان هايي است که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان مي شود. اين آنتي اکسيدان ها از اکسيد شدن و تخريب سلول ها و بروز بيماري هايي مانند ديابت هم جلوگيري مي کنند. البته ديابتي ها براي مصرف آجيل بايد ميزان تقريبي انرژي و کربوهيدرات آجيل مصرفي روزانه خود را محاسبه کنند و آن را از کل کالري و کربوهيدرات دريافتي روزانه شان کم کنند.

4- بعضي ها هم از آن ور بام مي افتند و مي گويند آجيل هيچ ضرري براي بدن ندارد

اين هم اشتباه است! بالاخره آجيل ها پرکالري هستند و هر گرم آجيل، لااقل 5 کالري انرژي غذايي توليد مي کند. از نظر ارزش تغذيه اي، يک نعلبکي آجيل تقريبا 600 کالري انرژي غذايي دارد؛ يعني معادل 2 بشقاب برنج! و به همين دليل توصيه مي شود مصرف آجيل و مغزه ها به عنوان ميان وعده و در حد متعادل باشد. وجود چربي هاي متراکم در انواع آجيل در افزايش وزن و بروز چاقي موثر است. ضمن اين که آجيل، سلامت دندان ها را هم به خطر مي اندازد و بعضي از محتويات آجيل، مانند بادام زميني، براي بعضي افراد به شکل آلرژن عمل مي کند و حساسيت زا هستند. افرادي که به بادام زميني يا به ديگر اقلام موجود در آجيل حساسيت داشته باشند، با مصرف آن دچار واکنش هاي حساسيتي مي شوند که اين واکنش ها در بعضي از موارد مي تواند بسيار شديد و حتي کشنده باشد. به همين خاطر توصيه مي شود اين قبيل افراد از خوردن آجيل يا آن اقلام خاص چشم پوشي کنند. ضمنا افراد مبتلا به آسم هم بايد از خوردن آجيل و خشکبار به طور کلي پرهيز کنند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.