فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

" زردآلو" یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی است که عطر و طعم بی نظیر آن باعث محبوبیت بسیاری شده است. این میوه بومی چین و آسیای مرکزی از ۲۰۰۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است.

می دانید زردآلو چه خواص بی نظیری دارد؟می دانید زردآلو چه خواص بی نظیری دارد؟

میوه ای سرشار از ویتامین

رنگ نارنجی مانند زردآلو نشان دهنده مقدار بالای بتاکاروتن در این میوه است. این ترکیب باعث تشکیل ویتامین  A  در بدن می شود که نقش مهمی در سلامت بینایی دارد و به خصوص هماهنگی چشم را در تاریکی تقویت می کند. این ویتامین همچنین سلامت پوست و به طور کلی رشد سلولی را تسهیل می کند. زردآلو همچنین منبع غنی از ویتامین  ‍C  و  B  است. ویتامین  C  در حفظ بافت های ارتباطی نقش دارد و ویتامین B  نیز متابولیسم و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

علاوه بر ویتامین ها، زردآلو مقدار زیادی آنتی اکسیدان، مواد معدنی، عناصر کمینه به ویژه پتاسیم، آهن و مس و فیبر دارد که برای عملکرد دستگاه گوارش عالی است.

خواص بی نظیر برگه زردآلو

زردآلو سرشار از قند است و به همین دلیل میوه ای عالی برای وزرشکاران محسوب می شود که یکی از مزیت های آن مصرف به شکل خشک شده است. این نوع زردآلو نسبت به زردآلو تازه دو تا سه برابر بیشتر ویتامین  B  دارد اما ویتامین  C  را طی روند خشک شده ار دست می دهد.

پتاسیم و به مقدار کمتر منیزیوم موجود در میوه نقش مهمی در عملکرد خوب ماهیچه ها دارند. به علاوه  انرژی زردآلو عالی است و هر میوه بین 20 تا 25 کیلو کالری انرژی دارد.

اما برگه زردآلو نیز مانند بسیاری دیگر از میوه های خشک شده معمولا حاوی سولفات است. این ماده به طور طبیعی در میوه وجود ندارد اما برای افزایش مدت نگهداری در کارخانجات افزوده می شود. این در حالی است که بعضی افراد دچار عدم تحمل سولفات هستند و دچار واکنش های التهابی هنگام مصرف می شوند. اگر برگه زردآلو رنگ نارنجی شادابی دارد به احتمال زیاد حاوی سولفات است زیرا این ماده باعث حفظ رنگ میوه می شود.

روغن زردآلو؛ مرهمی عالی برای پوست

از عصاره هسته زردآلو روغنی استخراج می شود که خاصیت کشسانی پوست را تضمین می کند. این روغن حاوی اسیدهای چرب  و ویتامین های  A  و  E  است که باعث تقویت پوست، تسهیل برنزه شدن و محافظت در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید می شود. این روغن خواص رطوبت رسانی و بازسازی پوست را به همراه دارد. 

منبع: قدس آنلاین

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.