فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رئیس اتحادیه تولیدکننده گل و گیاه استان تهران اظهار داشت: بازار گل و گیاه شهید محلاتی است به خارج از شهر و به بازار گل امام رضا منتقل می شود.
غلامحسین سلطان محمدی رئیس اتحادیه تولیدکننده گل و گیاه استان تهران در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص میزان تولیدات گل و گیاه در استان نسبت به کل کشور گفت:50 درصد گل و گیاه کشور در استان تهران پرورش میابد و شهرستان پاکدشت با میزان  پرورش گل و گیاه در 950 هکتار رتبه نخست را در کشور دارد.

وی ادامه داد: بعد از پاکدشت، ورامین، دماوند، شمیرانات و شهریار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سلطان محمدی همچنین اظهار داشت: 90 در صد گل‌های شاخه ای و شاخه بریده کل کشور در تهران تولید می‌شود.

وی همچنین در خصوص استان‌هایی که در پرورش گل و گیاه مورد توجه و اهمیت هستند گفت: گل هایی که در فضای باز نگه داری میشود و گیاهان گل دار در تهران و شهرستان پاکدشت کشت میشود، در مازنداران گل‌های آپارتمانی و همچنین رز قرمز و گل مریم از استان خوزستان راهی  سایر شهرها می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکننده گل و گیاه استان تهران در خصوص واردات گل و گیاه به کشور گفت: میزان تولیدات گل و گیاه در کشور نیاز را براورده میکند و نیازی به واردات نیست ولی متاسفانه در حال حاضر چیزی در حدود 10 درصد از گل و گیاه  کشور به صورت قاچاق وارد می‌شود .

سلطان محمدی تصریح کرد: گل‌های قاچاق از تایلند، مالزی و چین به امارات رفته و از آنجا به ایران منتقل می‌شود که این امر منجر به تعطیلی بعضی از واحدهای تولیدی و ورود بیماری‌های خاص گیاهی به کشور شده است.

وی ادامه داد: مصرف سرانه گل و گیاه در اروپا برای هر نفر 200 شاخه است ولی در کشور تازه به 10 شاخه رسیده که البته در این میان حتما 5 شاخه برای مراسم ترحیم و سوگواری استفاده می‌شود و تنها 5 شاخه برای دل مردم است.

سلطان محمدی بیان داشت: بهترین مناسبت برای فروش گل ، روز ولادت حضرت زهرا(س) است و در سایر ایام و اعیاد این میزان کاهش یافته و حتی در ماه‌هایی مثل محرم ، صفر، رمضان و ایام فاطمیه  به طور کلی فروش راکد می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکننده گل و گیاه استان تهران در خصوص فرهنگ سازی استفاده از گل و گیاه گفت: این اتحادیه و همچنین اتحادیه فروشندگان گل و گیاه به منظور افزایش سرانه مصرف گل و گیاه در کشور و خانوارها اهدافی را تدوین کرده که از جمله  می‌توان به آموزش نحوه نگهداری گل، آشنایی مردم با گل و ترویج فرهنگ پرورش گل در آپارتمان نام برد.

وی اظهار داشت: تصمیم بر آن شده که بازار گل و گیاه شهید محلاتی که تنها مرکز فروش گل و گیاه در داخل شهر  تهران است به خارج از شهر منتقل  شود و احتمالا این بازار به بازار گل امام رضا در جاده خاوران منتقل می‌شود.

سلطان محمدی  در پایان خاطر نشان کرد: ما دوست داریم و امیدواریم که دولت کمک کند تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز کشور از طریق اشتغال زایی و به کار گیری نیروهای آموزش دیده به دنبال صادرات و ارز آوری به داخل کشور باشم.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.