فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از تجهیز ماشین آلات و تانکرهای فضای سبز مشهد به سیستم "AVL" یا مکان یاب سیستمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل الله کاظمی اظهارکرد: سیستم مکان‌یاب خودرو سیستمی است که برای اخذ اطلاعات لحظه ای و موقعیت مکانی وسیله نقلیه روی نقشه جغرافیایی بر روی صفحه رایانه "با استفاده از تکنولوژی GPS" و یک رسانه مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع می توان گفت کنترل الکترونیکی از طریق سامانه را بر عهده دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، با اشاره به موضوع AVLو استفاده از آن اظهارداشت: بهره برداری از این سیستم در مدیریت تانکرهای آبیاری فضای سبز این امکان را فراهم می کند، تا موقعیت، مسیر حرکت، سرعت حرکت، مکان توقف و مدت زمان توقف وسیله نقلیه را تعیین کرده و نسبت به نحوه فعالیت تانکرها اطلاعات مناسبی را بدست آورد.

وی افزود: با طراحی و نصب سنسورهایی روی تانکرها می توان میزان حجم آب را از محلهای آبگیری تا تخلیه نیز کنترل کرد.

وی عنوان کرد: این موضوع در کنترل کیفیت و کمیت آبیاری فضای سبز اهمیت زیادی دارد.

کاظمی یادآورشد: تا کنون بیشتر تانکرهای فضای سبز در مناطق 10، 11، 7 و غیره به دستگاه های مورد نظر تجهیز شده اند و اطلاعات مسیرهای آبیاری در حال ورود به سامانه است.

وی تصریح کرد: جهت تحقق کامل اهداف مورد نظر در بحث AVL،نیاز به تجهیز مناطق به امکانات ارتباطی جهت اتصال به سامانه، آموزش کاربران جهت نحوه بهره برداری از سامانه و نیز تهیه و تنظیم برنامه کاری و تعیین مسیرهای حرکتی دقیق تانکرها در سطح مناطق داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد به برخی از مزایا و مشخصات سیستم AVLاشاره و بیان کرد: در راستای مدیریت بهینه تانکرهای آبیاری فضای سبز و همچنین کنترل محل های آبگیری و آبریزی تانکرها می توان به برخی از موارد از جمله کنترل زمان شروع و پایان عملیات آبیاری در هر مسیر، کنترل تردد هر تانکر داخل مسیر خاص و درج خطا درصورت خروج تانکر از مسیر، کنترل زمان و مسیر تردد تانکر بین محل آبگیری و آبریزی در فضای سبز اشاره کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.