فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

براساس تحقیقات این کشف برای بهبود محصولات غذایی مردم دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، شناسایی سه ژن در DNA  برنج که گیاهان را استریل می کند و ترکیبی از دو رقم ذرت است به دنیا آمد.  
 گزارش این یافته، در مجله علوم، منتشر شده است.
اداره و کنترل این ژن ها به منظور بهبود کیفیت و کمیت محصولات اصلی مواد غذایی برای جمعیت جهان است.
 صلیب بین دو گونه مختلف اغلب می تواند باعث تولد فرزندان استریل شود.  بدنام ترین پرونده متعلق به دنیای حیوانات و قاطراست ، که فرزند از تلاقی اسب و خرمتولد می شود، در جهان گیاه نیز همین اتفاق می افتد.به عنوان مثال گیاهان برنج هیبرید است که از تقاطع دو گونه گیاهی Oryza (نام علمی برنج) ، بهتر شناخته شده است و در جهان بوجود می آیند و رشد می کنند.
 محققان چینی دانشگاه Huazhong  به بررسی علل عقیم سازی این هیبرید و تجزیه و تحلیل یک منطقه خاص از DNA برنج به نام S5، که در حال حاضر شناخته شده بود و باید به این پدیده مرتبط باشد.





در داخل سه ژن که بسیار مهم هستند: ORF5 قاتل گامت مؤنث برنج ، دستیارش ORF4 و ORF3 دشمن خود را، که در واقع نگهبان باروری است را شناسایی کرده اند.




 عقیم سازی گیاهان مشتق شده دقیقا از برخورد بین این سه بازیگر در سلول که قادر به تحمل این مبارزه ثابت هستند و می تواند در آینده به منظور بهبود عملکرد مواد غذایی اصلی برای نزدیک به سه میلیارد نفر در جهان، مورد استفاده قرار گیرد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.