فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- والك ، گياهي از خانواده ليلياسه و شبيه  سير است اما بوي آن ملايم تر و طعم آن شيرين تر از سير است.متخصص داروسازي گياهي گفت: تحقيقات نشان داده است كه گياه والك ناراحتي هاي دستگاه هاضمه و گوارش را رفع مي كند.

 ايشان افزود: والك ، گياهي از خانواده ليلياسه و شبيه  سير است اما بوي آن ملايم تر و طعم آن شيرين تر از سير است.

 اين عضو هيات علمي موسسه طب اسلامي و مكمل دانشگاه علوم پزشكي تهران اضافه كرد: والك، نوعي سبزي صحرايي و داراي برگ هاي بلند و نوك تيز و دم برگ بلندي است كه براي تصفيه خون، مفيد است.

 شجاعي گفت: اين سبزي همچنين موجب كاهش كلسترول خون و كاهش خفيف سطح قند خون مي شود.

 وي، خواص آنتي اكسيداني، ضد ميكروبي و مهار تجمع پلاكت را از ديگر خواص والك برشمرد و افزود: گياه والك مي تواند براي مشكلات قلبي و عروقي مفيد باشد.

 متخصص داروسازي گياهي اظهار داشت: هرچند تماس با گياه والك مي تواند برخي حساسيت هاي پوستي را ايجاد كند اما درعين حال پمادهاي ساخته شده از عصاره اين گياه در درمان برخي از بثورات -دانه هاي- پوستي و كورك -نوعي جوش بزرگ پوستي- تاثيرگذار است.

 شجاعي خاطرنشان كرد: والك كه در خارج از كشور به آن سير خرسي مي گويند ، پياز زيرزميني شبيه سير دارد و در مناطق كوهستاني مانند رشته كوه هاي البرز و در مناطق فشم، همدان و كرمانشاه مي رويد.

 وي يادآور شد: اين سبزي صحرايي را فقط در فصل بهار مي توان جمع آوري كرد اما مي توان از سبزي خشك اين گياه نيز استفاده كرد اما در اين حالت توصيه مي شود از روش سايه خشك يا فريز براي نگهداري آن استفاده شود.

 متخصص داروسازي گياهي گفت: بهترين حالت استفاده از والك ، بصورت تازه است كه در مناطق گوناگون كشور به عنوان سبزي خوردن و گاهي در طبخ غذاها مانند كوكو بكار گرفته مي شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.