فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

خبرگزاري آريا-  طب سنتي براي شما نسخه هاي جالبي دارد نسخه هايي كه حداقل مي دانيد عوارض جانبي هم ندارد

 بي خطر بودن،کم عارضه بودن گياهان دارويي، بسياري از خانواده ها را متقاعد کرده تا براي حفظ سلامتي جسم و روح و درمان بيماري ها و اختلال هايي که در 2 سال اول زندگي به سراغ نوزادانشان مي آيد، ازاين شيوه هاي طبيعي و سنتي درماني استفاده کنند.

شيوه هايي که نه تنها در درمان و تسکين بيماري ها موفق اند بلکه مي توانند با کمترين عارضه جانبي و بدون نياز به داروهاي شيميايي و مدرن براي درمان و تسکين دردهاي دوران نوزادي موثر واقع شوند. دکتر سعيد صانعي مشاور گياه‌درماني و درمانگر در اين باره اطلاعاتي را با شما درميان مي‌گذارد.

درمان زردي با يك نسخه گياهي
بسياري از درمانگران طب بر اين باورند که مصرف برخي از گياهان دارويي مي‌تواند تاثير بسيار زيادي بر درمان نوزادان مبتلا به زردي دارد.

 مصرف دو گياه دارويي ترنجبين و شيرخشت يکي از بهترين نسخه‌هاي گياهي براي درمان زردي در نوزادان است. به شرط آنکه مصرف اين گياهان با مشاوره متخصص و يا درمانگر طب سنتي باشد.

 حمام درماني با عصاره يا جوشانده گياه دارويي گل بنفشه و گل ختمي نيز يکي ديگر از روش‌هاي درمان زردي است که مي‌تواند به تنهايي و يا در کنار ديگر شيوه‌هاي درماني مورد استفاده قرار گيرد. در اين شيوه کافي است نوزاد را با جوشانده اين گياهان حمام کنيد.

 رژيم درماني و اصلاح برنامه غذايي مادران شيرده و افزودن ادويه‌ها و گياهان دارويي با طبع خنک نيز يکي ديگر از شيوه‌هاي درمان زردي نوزادان است. مادران با تغيير رژيم غذايي خود با نظارت درمانگر طب سنتي مي‌توانند داروي مورد نياز نوزادشان را از طريق شير به نوزاد خود منتقل کنند.

چگونه شربت گياهي بسازيم
براي درمان نوزاد مبتلا به زردي مي‌توانيد از شربت ترنجبين و شيرخشت استفاده کنيد. اين شربت مي‌تواند در مدت زماني 8 تا 10 روز زردي نوزاد را برطرف کند. براي تهيه اين شربت گياهي بايد 1 قاشق غذاخوري از ترنجبين را در 1 ليوان آب جوش بريزيد و اجاهز دهيد به مدت 5 دقيقه درون آب جوش خيس بخورد.

 

پس از اين مدت آن را صاف کنيد و به آن يک قاشق چاي خوري شيرخشت به آن اضافه کنيد و آن را هم بزنيد. اين مخلوط را دوباره از صافي عبور دهيد و از آن هر 2 ساعت يک بار، يک قاشق چاي خوري به نوزادتان بدهيد. نوزادتان بايد تا زماني از اين شربت گياهي مصرف کند که مدفوعش به رنگ زرد طلايي در آيد. بنابراين بايد در طول زماني که به نوزادتان اين شربت را مي‌دهيد، مدفوع و رنگ پوست او را بررسي کنيد.

 

در اين حالت بايد مدفوع نوزاد زردطلايي شود و از ميزان زردي پوست او نيز کاسته شود. به اعتقاد درمانگران در صورتي که مصرف اين شربت به همراه حمام کردن نوزاد با جوشانده اين دو گياه باشد مي‌تواند موجب تسريع روند درماني شود.

و اما يادتان باشد:خودسرانه گياه درماني نکنيد
همانطور که مصرف بسياري از قرص‌ها و داروهاي شيميايي با عوارض جانبي همراه است، مصرف برخي از گياهان دارويي نيز با عوارض جانبي همراه است. بنابراين پيشنهاد من اين است که براي مصرف اين گياهان حتما با درمانگر يا متخصص طب سنتي مشاوره کنيد تا از بروز تداخل دارويي پيشگيري کنيد. و با عوارض احتمالي گياهان دارويي نظير ترنجبين و شيرخشت نيز آشنا شويد. چرا که اين گياهان دارويي اگر چه به درمان زردي کمک مي‌کنند اما ممکن است موجب بروز اسهال و دلپيچه در برخي از نوزادان شود. در صورتي که والدين با مشاوره متصص طب سنتي و تحت نظر او اين کار را انجام دهند مي توانند اين مسئله را کنترل کرده و ميزان آن را در نوزادشان به حداقل برسانند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.