فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري موج - شهردار منطقه 5 تهران گفت: طي سه سال گذشته سرانه فضاي سبز منطقه 5 از 17 متر با افزايش 8 متري به 25 متر رسيده است که اين ميزان مطابق با استانداردهاي جهاني است.


به گزارش خبرنگاري موج به نقل از شهرداري تهران، سعيد طلوعي با اعلام اين خبر به بوستان جوانمردان اشاره کرد و افزود: اين بوستان که بين مناطق 5 و 22 مشترک است بوستان بسيار زيبايي است که تنديس هاي مشاهير و شهدا در آن قرار داده شده است.
وي ادامه داد: کانالي 6 کيلومتري از پل همت تا آزاد راه تهران کرج احداث شده تا بحث ايمني در سيلاب ها حفظ شود.
طلوعي با تاکيد بر اينکه از اين پس در رود دره کن که بوستان جوانمردان بر روي آن ساخته شد هيچ مشکلي در خصوص سيلاب نخواهيم داشت گفت:فازهاي بعدي بوستان جوانمردان در سال آتي اجرايي مي شود.
شهردار منطقه 5 اضافه کرد: بوستان جوانمردان تنها يک بوستان نيست بلکه نشان دهنده هويت ايراني است و بايد به خوبي در اين زمينه اطلاع رساني شود.
وي گفت: خيلي از چالش هاي امروز ما به دليل نبود روح فتوت و جوانمردي است بنابراين شما به عنوان اصحاب رسانه با احياي نام اين بوستان روح فتوت و جوانمردي را احيا کنيد.
وي از تلاش براي رفع مشکل کمبود پارکينگ بوستان جوانمردان خبر داد و گفت: موضوع پارکينگ از مشکلات جدي شهر تهران است. در منطقه 5 حدود 700 تا 800 پارکينگ روباز ديده شده اما با توجه به حجم بالاي مراجعات جوابگوي جمعيت نيست و در صدد افزايش ميزان پارکينگ ها هستيم.
شهردار منطقه 5 ادامه داد: منطقه 22 در زمينه پارکينگ مشکلي ندارد اما منطقه ما ساخت پارکينگ براي اين بوستان را در دستور کار خود قرار داده است.
وي با اشاره به اينکه بوستان جوانمردان بوستاني فرا منطقه اي شده است اظهار کرد: در سالهاي اخير 40 بوستان محلي و فرا محلي در منطقه 5 احداث شده است.
شهردار منطقه 5 با بيان اينکه اين منطقه در گذشته فقر فضاي فرهنگي و ورزشي داشت ، تصريح کرد: در چند سال گذشته با تلاش همکاران تعداد مجتمع هاي ورزشي از 3 مجتمع به 11 مجتمع رسيده که از اين تعداد 4 مجموعه، مجموعه آبي و استخر و سونا است.
طلوعي در پاسخ به اين سوال که وضعيت پروژه مگامال به کجا رسيده ؟ اظهار داشت: اين پروژه يک پروژه مشارکتي است که با مالزيايي ها انجام شد و هم اکنون هايپر اين فروشگاه به بهره برداري رسيده اما مشکلاتي بين شهرداري با اين شرکت مالزيايي به وجود آمد که هم اکنون در حال طي مراحل قانوني است.
وي اضافه کرد: مشکلات حقوقي اين پروژه مشارکتي در حال رسيدگي است و بحث فروش سهم شهرداري نيز در دستور کار است که اين امر در راستاي برون سپاري است.
طلوعي در ادامه با اشاره به بوستان جنگلي کوهسار گفت: با کاشت 3 تا 4 ميليون اصله درخت در اين بوستان در صدديم که فضايي همانند مناطق شمالي کشور در تهران به وجود آوريم.
وي با بيان اينکه بوستان جنگلي کوهسار از بزرگترين فضاهاي گردشگري ، غرب پايتخت است اظهار کرد: اين پروژه 600تا 900 هکتار است که در چند فاز طراحي شده و به اجرا در مي آيد.
طلوعي با تاکيد بر اينکه محدوده کوهسار محدوده اي بسيار زيباست، تصريح کرد: طراحي ها در فاز اول و دوم انجام شده و فاز اول آن که 90 هکتار است تکميل شده است.
وي ادامه داد: به طور حتم در سال 92 عمليات اجرايي پروژه کوهسار به طور جدي در دستور کار قرار مي گيرد تا شرايط اين پروژه به حد مطلوب برسد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.