فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا-مدت زمان کوتاهي خاستگاه گياه بومادران فقط در اروپا بوده است، اما به ندرت اين گياه درسراسر جهان پخش شده است و دليل آن، توانايي اين گياه در توليد هزاران دانه گياهي مي باشد. 

 بومادران داراي کاربردها و فوايد بسيار است و همين موجب شهرت بيش از پيش آن شده است.

خاصيت جمع کنندگي بومادران موجب مي شود تا ماهيچه ها و پوست محکم تر و جمع شوند؛ بومادران منافذ را کوچک مي کند، رگ هاي واريسي را کاهش مي دهد و موجب مي شود که آثار زخم ها کم تر ديده شوند. در بسياري از محصولات مراقبت پوست از بومادران استفاده مي شود زيرا براي درمان آکنه، پيري پوست و بسياري از مشکلات پوستي ديگر مناسب است.

 

Yarrow%20flw_standard%20460x345Yarrow%20flw_standard%20460x345

 

برخي اوقات، از بومادران به عنوان شيوه اي طبيعي براي افزايش رشد مو در خانم ها و آقاياني که از ريزش مو رنج مي برند، استفاده مي شود.

بومادران داراي خواص ضدتورمي است و ورم زخم ها و جراحات را کاهش مي دهد. بومادران فرآيندهاي درماني طبيعي بدن را سريع تر مي کند و خواص جمع کنندگي آن، آثار زخم را به شدت کاهش مي دهد. زماني که بومادران بر روي يک بريدگي داراي خونريزي زياد ريخته شود، مي تواند با تحريک خون به لخته شدن، جلوي خونريزي را بگيرد.

برخي اوقات، بومادران خشک شده را به عنوان جايگزيني براي تنباکو، مصرف مي کنند. بومادران داراي اثر خفيف محرکي است و مي توان از آن براي ترک سيگار کمک گرفت.

 

 

photo_yarrow_lgphoto_yarrow_lg

معمولاً براي افزايش اشتها، بوماردان را قورت مي دهند. بومادران يک درمان طبيعي براي اختلالاتي همچون بي اشتهايي است و به افزايش خوراک و اضافه کردن وزن کمک مي کند.

مصرف بومادران موجب افزايش بزاق دهان مي شود. اين بزاق بيشتر به خرد کردن سريع تر غذا کمک مي کند، دستگاه گوراش را تقويت مي کند و به هضم غذا کمک مي کند. بنابراين، اگر بومادران قبل از غذا يا هنگام غذا خوردن مصرف شود، درماني طبيعي و عالي براي سوءهاضمه خواهد بود.

بومادران داراي خاصيت ادرارآوري است و به همين جهت، مي تواند به کاهش درجه حرارت بالا و تب کمک کند. بومادران ميزان تعريق بدن را افزايش مي دهد و موجب خنک شدن بدن مي شود. تعريق بيشتر به دفع سموم بدن و در نتيجه، کاهش تب کمک مي کند. در اين صورت، بومادران بايد با مقادير زياد آب مصرف شود تا اين فرايند تسريع شود و همچنين، آب از دست رفته بدن جبران گردد.

WebYarrowWebYarrow

مصرف منظم بومادران مي تواند به کاهش دل دردهاي قاعدگي، خون ريزي هاي شديد يا دوره هاي نامنظم قاعدگي کمک کند. بومادران با دادن آرامش و کاهش تنش مصرف کننده، به کاهش علائم سندروم پيش از قاعدگي (PMS) کمک مي کند.

خواص آرامش بخش بومادران به کاهش برخي از تغييرات جسماني در دروان يائسگي همچون گرگرفتگي، اضطراب، تشويش، نوسانات احساسي، تعريق هاي شبانه، خستگي و کشيدگي ماهيچه اي کمک مي کند.

مصرف بومادران به کاهش مؤثر فشار خون کمک مي کند. زماني که بومادران همراه با داروهاي استاندارد فشار خون مصرف شود، تأثيرات آن قوي تر نيز خواهد بود. به همين جهت، قبل از مصرف بومادران به همراه داروي فشار خون، حتماً با پزشک خود مشورت کنيد.

بومادران ماده اي است که معمولاً در صابون ها و محصولات طبيعي مراقبت از پوست وجود دارد. بسياري از محصولات مراقبت از پوست، ‌از بومادران به دليل خواص آن در کاهش آثار زخم و افزايش کشش ماهيچه هاي صورت استفاده مي کنند.اغلب پاک کننده ها، تقويت کننده هاي پوست، ماسک ها، صابون ها و بسته هاي داروهاي گياهي براي پوست، حاوي بومادران هستند که براي بهبود اکنه و پوست هاي چرب بسيار مناسب است.

 

               

Benefits-Of-Yarrow-TeaBenefits-Of-Yarrow-Tea

از بومادران به عنوان يک نوشيدني گياهي نيز استفاده مي شود. يک فنجان چاي بومادران، راه بسيار خوبي براي رفع خستگي و يافتن آرامش است.

 

img3img3

مي توان از بومادران در آشپزي نيز استفاده کرد. از بومادران در سالادها استفاده مي شود و طعم کاهو مانند دارد.

با مصرف بومادران به عنوان يک غذا، بجز استفاده از فوايد درماني آن، مي توان از طعم آن نيز لذت برد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.