فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بخشی از اسانس باریجه از گیاهان دارویی منحصر به فرد این استان در تولید عطر و ادکلن فرانسوی استفاده می شود.


به گزارش جماران به نقل از ایرنا، موسی صابری اظهار کرد: هم اکنون باریجه و کتیرای این استان از سوی سرمایه گذاران استان های اصفهان خریداری و به صورت بسته بندی و فرآوری شده به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه صادر می شود.



وی اضافه کرد: در حالی گیاهان دارویی این استان در خارج از استان و کشور خریدار دارد در داخل استان سرمایه گذاران استقبال چندانی از آن ندارند.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: این استان رویشگاه گیاهان دارویی منحصر به فردی است که قابلیت سرمایه گذاری بر روی آن وجود دارد و تاکنون شمار زیادی از این گیاهان دارویی مورد شناسایی قرار گرفته و طرح آن آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

وی میزان باریجه تولیدی این استان را هشت تن در سال عنوان کرد و گفت: این رقم در صورت توجه بیشتر تا 20 تن نیز قابل افزایش است که این تولیدات توسط سرمایه گذاران غیربومی هر کیلوگرم 250 هزار ریال خریداری و به قمیت 950 هزار ریال به خارج از کشور صادر می شود.

به گفته وی ارزش افزوده چهار برابری این گیاه دارویی می تواند در صورت اقبال سرمایه گذاران، بخصوص دانش آموختگان بومی باعث ایجاد اشتغال و سرمایه در استان شود.

وی از زرشک وحشی، مرزه، بابونه و شیرین بیان به عنوان دیگر گیاهان دارویی ارزشمند در استان خراسان شمالی یاد کرد.

براساس آمار 50 تا 60 گونه گیاه دارویی در استان خراسان شمالی شناسایی شده و پژوهشکده گیاهان دارویی نیز در این منطقه با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.