فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز بجنورد گفت: بجنورد به قطب تولید گل در شرق کشور تبدیل می‌شود.

«عباسعلی مهمان‌دوست» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه در گذشته در یک گلخانه با چهار تونل در این شهر گل و گیاه زینتی تولید می‌شد، افزود: اما هم‌اکنون 24 تونل تولید گل ساخته شده و یک گلخانه نیز در حال ساخت است.

به گفته‌ی وی، مساحت نهالستان 20 هکتار و گلخانه جدید نهالستان 20 هزار مترمربع است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز بجنورد با اشاره به اینکه میزان تولید گل در این شهرستان پنج برابر می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون 750هزار اصله گل گلدانی و بیش از 2000 میلیون اصله نشایی تولید شده است.

مهمان‌دوست با بیان اینکه تا پارسال، میزان تولید گل در بجنورد به 500 تا 600 اصله نهال نمی‌رسید، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود سه میلیون اصله گل در این شهر تولید شده است.

وی میزان تولید گل‌هایی هم‌چون شب بو را 100هزار اصله و مینا چمنی، همیشه بهار و بنفشه را 100هزار اصله دانست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز بجنورد با تأکید بر اینکه امسال واردات گل به این شهر نداریم، خاطرنشان کرد: در گذشته گل‌های مورد نیاز این شهر از شهرهای مشهد و اصفهان تأمین می‌شد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.