فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

رئيس سازمان جنگل ها گفت: ايران به اندازه چين وسعت ندارد، اما؛ به لحاظ تنوع اقليمي و گونه هاي گياهي جزء 5 کشور جهان محسوب مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، خداکرم جلالي افزود: روابط همکاري ايران و چين از سابقه طولاني برخوردار است و وجود جاده ابريشم براي دو ملت حائز اهميت است.
وي گفت: اراده سياسي مسوولين دو کشورمبتني بر توسعه همکاري و بهره گيري از توانمندي هاي بيشتر است.
به گزارش روابط عمومي سازمان جنگل ها، جلالي اظهار کرد: در سفر به کشور چين شاهد مشارکت خوب مردم در توسعه جنگل و مقابله با بيابان زايي بوديم و ما هم در ايران اقدامات منابع طبيعي را به سمت مشارکت مردم سوق مي دهيم.
رئيس سازمان جنگل ها خاطر نشان ساخت: تجربيات ايران در زمينه بيابان زدايي در منطقه کم نظير است و تبادل تجربه با کشور چين مي تواند بسيار موثر باشد.
وي اظهار اميدواري کرد: سفر کارشناسان جنگل داري چين بتواند منجر به تبادل اطلاعات درباره تغيير اقليم و بيابان زايي که از چالش هاي مهم جهان محسوب مي شود کارآمد و موثر واقع شود.
در ادامه معاون دپارتمان همکاري هاي بين المللي چين گفت: اعتقاد ما اين است ايران عزم جدي در زمينه احياي جنگل ها و مقابله با بيابان زايي دارد.
خانم ژانگ هونگ يان با بيان اينکه فعاليت ها و نتيجه عملکرد هاي ايران اثرگذار و ارزشمند است، گفت: ايران در زمينه مقابله با بيابان زايي يد طولايي دارد و ما بخشي از آن را در کاشان به عينه ديده ايم.
وي ادامه داد: در عرصه هاي بيابان زدايي فضاي همکاري بين دو کشور نسبت به صنايع وابسته به بيابان مثل کاشي و نئوپان وجود دارد.
ژانگ هونگ يان به امضاي يادداشت تفاهم معاون وزير کشاورزي ايران و چين اشاره کرد و گفت: براي تبادل اطلاعات و انتقال تجربيات در زمينه بيابان زدايي و احياي جنگل ها هيأت هايي از ايران به کشور چين سفر خواهند کرد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.