فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

گیاه ایرانی زعفران در پژوهش محققان استرالیایی به عنوان گیاه محافظ بینایی تشخیص داده شد
گیاه زعفران محافظ بینایی است
گیاه زعفران محافظ بینایی است


پژوهشگران استراليايي در مطالعات خود دريافتند که زعفران داراي يکي از فاکتورهاي کليدي در پيشگيري از کاهش قدرت بينايي و نابينايي است.
اين مطالعات که در يکي از مراکز چشم پزشکي و تحقيقات بينايي استراليا انجام شد، نشان داد که گياه زعفران اثرات قابل ملاحظه اي بر روي ژن هايي دارد که عملکرد سلول هاي بينايي را تنظيم مي کنند.
در ادامه اين تحقيق، تعدادي از بيماران مبتلا به تحليل ماکولار وابسته به سن (نوعي عارضه چشمي ناشي از پيري)، مورد آزمايشات باليني قرار گرفتند.

در اين بررسي ها مشخص شد که درمان به موقع اين بيماران با مکمل هاي حاوي عصاره زعفران مي تواند آسيب وارده به سلول هاي بينايي را ترميم نمايد. 
براساس اين پژوهش، عصاره زعفران نه تنها سلول هاي گيرنده نوري در چشم را از تخريب حفظ مي کند، بلکه مي تواند از بيماري هايي همچون تحليل ماکولار و التهاب رنگدانه اي شبکيه چشم (نوعي بيماري چشمي ژنتيکي و مهم ترين عامل شب کوري) پيشگيري نموده و همچنين آنها را بهبود بخشد.  

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.