فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

اصفهان/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

دستگاه اتاقک رشد جدید با استفاده از نور LED در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

آقای شیخ زین الدین رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز گفت : این دستگاه با مشارکت گروهی هشت نفره در پژوهشی 2 ساله با 500 میلیون ریال هزینه ساخته شده است.

آقای آقارخ مجری طرح هم گفت : این دستگاه برای رشد مصنوعی گیاه کاربرد دارد.

وی افزود : با استفاده از این فناوری بر روی گیاه نعنا ، تولید این گیاه 9 برابر در مقایسه با حالت عادی و اندازه آن 2 تا چهار برابر افزایش یافت .

همچنین بر روی گندم مشخص شد علاوه بر اینکه زمان رشد این محصول یک ماه کاهش می یابد محصول با کیفیت تری نیز تولید می شود.

آقای آقارخ گفت : گل زینتی مارگریت هم با استفاده از این روش گل دهی آن 50 درصد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در این طرح لامپهای LED نورهای تک فام برای رشد سریع گیاه تولید می کنند افزود : این دستگاه مجموعه ای سخت افزاری و نرم افزاری است که در زمانهای خاص ترکیب نورهای خاص را با استفاده از لامپ LED برای رشد سریع گیاه اعمال می کند.

دستگاه اتاقک رشد جدید با استفاده از نور LED با شماره 69627 در اردیبهشت 91 در اداره کل ثبت شرکتها و سازمان مالکیت فکری به ثبت رسیده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.