فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کرج – خبرگزاری مهر: مدیرکل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: صنعت گل و گیاه در کرج مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع قبل از ظهر شنبه در مراسم اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه که در پارک چمران استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: قسمت های قابل توجه ای از هر منطقه کرج در گذشته نه چندان دور حدود سه دهه گذشته نهالستان های بزرگی وجود داشت که این نهالستان ها نیاز کشور را تامین می کردند.

وی ادامه داد: روز به روز با افزایش جمعیت استان البرز این پتانسیل کرج کم رنگ تر شده است و به نظر می رسد این صنعت مظلوم شده است.

مدیر کل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه شهر کرج یک پیشینه ای تاریخی در زمینه تولید گل و گیاه دارد، اضافه کرد: کرج به عنوان پایتخت تولید کننده گل و گیاه در اقصی نقاط کشور شناخته شده بود.

زارع تصریح کرد: امروزه شاهد این هستیم که شهرهای دیگر جایگزین کرج شده اند که پتانسیل اقلیمی مانند کرج را ندارند.

وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که قدمی در راستای توسعه صنعت گل و گیاه در این منطقه مستعد به صورت حرفه ای و صنعتی برداشته شود.

مدیرکل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه نیروهای حرفه ای نیز در استان وجود دارد، افزود: توسعه صنعت گل و گیاه در استان البرز نیازمند تبلیغات و سرمایه گذاری جدی است.

زارع افزود: آشنایی با فضای سبز و فرهنگ سازی حفظ محیط زیست و شناساندن انواع گل و گیاه به بازدید کنندگان از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این نمایشگاه در 6 هکتار در حال برگزاری است که 400 گونه گیاهی به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج ادامه داد: درخت، بوته گل، گیاهان محوطه ای، شاخه بریده و آپارتمانی
از جمله گل و گیاهان مختلف است که در این نمایشگاه وجود دارد.

زارع گفت: در این نمایشگاه یکی از بزرگ ترین فرش های گل دنیا وجود دارد که بزرگ ترین فرش گل در بلژیک است که در کرج نیز فرش گلی به بزرگی دو هزار و 700 متر مربع ایجاد شده است.

مدیر کل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج تصریح کرد: در جنب نمایشگاه دوره های آموزشی برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.