فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان از این استان به عنوان قطب گیاهان دارویی در ایران یاد کرد گفت: استان سمنان ظرفیت مناسبی در بحث تولیدات ارگانیک و گیاهان دارویی دارد که باید تقویت و مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، مرتضی دهرویه در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج مهندسین استان سمنان که با حضور رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران برگزار شد، گفت: استان سمنان سرزمینی وسیع و بسیار متنوع است.

وی افزود: سیمای عمومی استان سمنان در بخش شمالی، به طور کامل کوهستانی و در بخش جنوبی، بیابانی است که بیانگر وجود تنوع زیاد در ویژگی‌های اکولوژیک منطقه است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان با اشاره به اینکه مبحث گیاهان دارویی در چند سال اخیر جهش بزرگی داشته و مانند یک سیل عظیم در حال حرکت و پیشرفت است، گفت: به دلیل اینکه این علم در کشورمان خیلی سنتی بوده، حالا در جریان این پیشرفت عظیم جهانی و اقبال عمومی  گسترده، دچار چالش‌های زیادی است تا بتواند از قافله جهانی عقب نماند.

دهرویه اضافه کرد: در همه بخش‌ها اعم از تولید، فرآوری، واردات، صادرات و… نیازمند بررسی دقیق ساختارها و شناسایی نقاط ضعف و قوت هستیم.

وی از سمنان به عنوان قطب گیاهان دارویی در ایران یاد کرد و گفت: استان سمنان ظرفیت مناسبی در بحث تولیدات ارگانیک و گیاهان دارویی دارد که باید تقویت شود و مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد تا بهروری در این بخش با رشد روبرو شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.