فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاری تسنیم: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان‌مرکزی گفت: ۲۱۱ هکتار از اراضی استان‌مرکزی به کشت پسته ارگانیک و ۵۵ هکتار نیز به کشت انار ارگانیک اختصاص یافته‌است.


علی اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به سطح زیرکشت پسته ارگانیک در استان‌مرکزی اظهار داشت: 80 هکتار کشت انار و پسته نیز در حال گذارهستند که ظرف 1 تا 2 سال آینده به سطح زیرکشت ارگانیک باغات پسته و انار استان اضافه می‌شوند.

وی افزود: محصول ارگانیک جنبه صادراتی بالایی داشته و معمولا قیمت آن نسبت به نوع معمولی آن 2.5 تا 3 برابر بنابراین وزارت کشاورزی به دنبال توسعه کشت ارگانیک بوده چرا که که این محصولات اعتبار ملی کشاورزی ایران را افزایش می‌دهد.

زارعی تصریح کرد: در کشت ارگانیک، محصولات کشاورزی بدون استفاده از کود و سموم کشاورزی تولید می‌شوند و برای مبارزه با آفات و بیماری‌های باغات و مزارع ارگانیک از سموم بیولوژیک بدون مواد باقی‌مانده در گیاه و حشرات پارازیت استفاده می‌کنند و برای تقویت محصولات نیز از کودهای بیولوژیک استفاده می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان‌مرکزی با اشاره به مکانیزاسیون باغات استان‌مرکزی در سال 93 گفت: در راستای بالابردن ضریب مکانیزاسیون باغات استان‌مرکزی تاکنون 2.5 میلیارد تومان پرونده جمع‌آوری شده که 20 درصد آن را خود متقاضیان به عنوان آورده داشته و 80 درصد نیز تسهیلات بانکی به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه معرفی متقاضیان در بحث مکانیزاسیون کشاورزی به بانک محدودیتی نداشته و برای خرید وسایل گرمایشی کم مصرف در گلخانه‌ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.