فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

امروزه در كشورمان شاهد افزايش روز افزون انواع سرطان ها در كليه اقشار جامعه هستيم كه اين زنگ خطري بسيار حياتي و جدي براي تغيير در سبك زندگي جامعه است اما تحقیقات زیادی بر روی گیاهان دارویی انجام شده و نتیجه ضدسرطانی بودن آنها را به اثبات رسانده است.
به گزارش عرش نیوز، دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه در كشورمان شاهد افزايش روز افزون انواع سرطان ها در كليه اقشار جامعه هستيم كه اين زنگ خطري بسيار حياتي و جدي براي تغيير در سبك زندگي جامعه مي باشد. در تعريف بيماري سرطان مي توان گفت كه در اين بيماري، سلول ها در یک عضو و يا ارگاني از بدن دچارجهش ژنتيكي مي گردند و تكثير آن ها از کنترل خارج می شود و يا حتي ممكن است درقسمت های دیگري از بدن پخش گردند.

وی افزود: تقریباً همه سلول های سرطانی رشد سریعی دارد اما درمان آن به نوع سرطان، مرحله بیماری و قسمتی از بدن که درگیر بیماری است، ارتباط پيدا مي كند؛ برخی از انواع سرطان ها تنها از طریق شیمی درمانی و انواعي ديگر به درمان تركيبي جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی یا هر دو نیاز پیدا می كنند. در این زمینه محققان بر روی گیاهان زیادی مطالعه كرده و تاثیر آن ها را بر روی جلوگيري و در واقع پيشگيري از ايجاد سرطان بررسی کرده اند. حتي محققان امیدوارند که بتوانند ازگیاهان برای درمان سرطان بیشتر از گذشته بهره بگیرند.

دهقان با اشاره به گیاهانی که در پیشگیری از سرطان موثر هستند گفت: در ابتدا بايد به گياه نام آشناي چاي سبز اشاره كرد كه مشاهده شده مي تواند در پيشگيري از انواع سرطان هاي سینه، معده و پوست تاثير گذار باشد.

مورد بعدي، سيرخوراكي است كه این گیاه با بروز سرطان گوارشی مقابله می کند.

هم چنين مصرف سير درحفظ سلامت دستگاه قلب و عروق نیز نقش دارد. ، همچنین عصاره دانه انگور كه نتایج آزمایش های بالینی متعدد نشان می دهد عصاره دانه انگور ميتواند با سرطان سینه، معده، روده بزرگ، پروستات و ریه مقابله کند.

وی به نتیجه تحقیقات بر روی گیاه رازیانه اشاره کرد و گفت: نتيجه تحقيقات در سال‌هاي اخير نشان مي دهد كه خوردن رازيانه مي‌تواند تا حد زيادي از ابتلاء به بيماري سرطان جلوگيري كند. رازيانه گياهي پاييزي است اما در ساير فصول سال نيز مي‌توان آنرا به صورت چاي مصرف كرد. 

اين گياه سرشار ازويتامين ث، كلسيم، پتاسيم و فيبر است و روي استحكام استخوان‌ها نيز اثر مثبتي دارد. اما مهمترين تاثير رازيانه افزايش شير مادران و همچنين جلوگيري از ابتلاء به سرطان سينه است. اين گياه داراي مقاديري استروژن است و به همين دليل براي جلوگيري از ابتلاء به سرطان سينه و همچنين جلوگيري از رشد سلولهاي سرطاني نيز بسيار مفيد است. البته نكته مهم اين است كه خوردن اين گياه در زمان بارداري منع شده و درافرادي كه داراي غلظت خون بالايي هستند بهتر است كه از مصرف اين گياه پرهيزنمايند. 

هم چنين گیاه آلوورا از بروز سرطان پیشگیری و با آن مقابله می‌کند. نتایج یک پژوهش در كشور ژاپن نشان می‌دهد مصرف آلوورا تعداد سلول‌های سرطانی را در ناحیه‌ی کبد کاهش می‌دهد.از جمله گياهان موثر ديگر در پيشگيري از بروز سرطان مي توان به دارچين، ميخك، گشنيز، هل، زيره سياه و زعفران اشاره كرد. نكته ديگر اين است كه نتيجه تحقیقات متعدد نشان می دهد برخی از گیاهان در درمان سرطان موثر است. از جملهاين موارد مي توان به گياه مارچوبه اشاره كرد.

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مجله اخبارسرطان مقاله‌اي درباره اثرات مفيد مارچوبه براي درمان سرطان به چاپ رساند. در واقع مشاهده شده كه مارچوبه مهمترين گياه در درمان سرطان‌هاي مختلف است. پس از آن بود كه موسسات زيادي در سطح دنيا به سمت تحقيقات در مورد اثرات مارچوبه بر روي سرطان رفتند. برخي معتقدند كه اين گياه اثر معجزه آسايي بر توقف رشد سلول‌هاي سرطاني دربدن بيماران دارد. 

وی خاطرنشان کرد: در انتها یادآوری چندين نكته تكراري ولي بسيار مهم، الزامي به نظر مي رسد؛

نكته اول اين كه از مردم خواستاريم كه مصرف میوه، سبزی و غلات سبوس دار خود را افزایش دهند. مصرف گوشت قرمز، مواد غذایی پرچرب حیوانی، غلات و شکر تصفیه نشده را کم و كمتر نمايند. انجام ورزش روزانه و حداقل ٣٠ دقيقه پياده روي برای سلامت بدن يك قانون اساسي است.

نكته حائز اهميت ديگر اين است كه بايد اين فرهنگ به خوبي در كشور ما جا بيفتد كه خانم ها و آقايان، طبق نظر پزشك مربوطه به طور مرتب و طبق پرتكل پيشگيري و چكاپ انواع سرطان ها مورد معاینه، ارزيابي و آزمايش قرار گيرند؛

و در آخر هم مثل هميشه مي گوييم كه به خاطر خود و عزيزانتان كه به شما اتكا مي كنند، تصمیم بگیرید تا از مصرف دخانیات پرهیز کنید تا بتوانيد بر طول و عرض زندگي خود بيافزاييد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.