فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا- سيب، ميوه‌اي است بهشتي،‌ سرشار از ويتامين‌هاي «آ»، «ب»، «ث» و پتاسيم که در درمان‌هاي طبيعي يا طب نتروپتي، دارويي براي پيشگيري از بيشتر امراض شناخته شده است‌.
به گزارش خبرگزاري آريا،  يک جمله معروف انگليسي نيز مويد اين مطلب است؛ يعني روزي يک سيب ميل کنيد و دکتر را از خود دور کنيد‌.
سيب، ميوه‌اي است بهشتي،‌ سرشار از ويتامين‌هاي «آ»، «ب»، «ث» و پتاسيم که در درمان‌هاي طبيعي يا طب نتروپتي، دارويي براي پيشگيري از بيشتر امراض شناخته شده است‌. يک جمله معروف انگليسي نيز مويد اين مطلب است؛ يعني روزي يک سيب ميل کنيد و دکتر را از خود دور کنيد‌
سيب در از بين بردن عفونت‌ها بسيار مهم است، در واقع يک نوع پني‌سيلين طبيعي است. سيب نه‌تنها براي يبوست مفيد است؛ بلکه براي اسهال نيز بسيار موثر است، اما تفاوت در طريقه مصرف آن است.
افرادي که دچار يبوست هستند، مي‌توانند يک سيب را تنوري کرده و يا در فر بگذارند و شب ميل کنند و يک سيب هم به همين طريق صبح‌ها ميل شود‌.
براي درمان اسهال، سيب را رنده کرده،‌ چند ساعت بگذاريد تا رنگش تغيير کند و تيره شود؛ يعني پکتين موجود در آن اکسيده شود و بعد آن را ميل کنيد.
آب سيب تازه سموم بدن را دفع کرده و براي اطفال خيلي مفيد است‌.سيب ميوه‌اي است که ويتامين «ب» زيادي دارد و به همين دليل براي اعصاب و روان بسيار مهم است و افراد عصبي بهتر است هر روز يک ليوان آب سيب تازه با کمي‌گلاب ميل کنند.
سيب درجه تب را پايين مي‌آورد و براي بهبود گلودرد و سينه‌درد بسيار موثر است‌.
يکي ديگر از خواص سيب رنده شده، اين است که براي افراد مبتلا به زخم معده بسيار مفيد است.‌
اين ميوه به علت خاصيت دفع اسيد اوريک، در درمان بيماري‌هاي نقرس، آرتروز و رماتيسم بسيار مفيد و موثر شناخته شده است‌.
سيب با دفع اسيد اوريک، داروي رماتيسم و نقرس و درد مفاصل است و براي تقويت قلب و هضم غذا موثر است. خوردن سيب با پوست، يبوست را از بين مي‌برد و براي کبد مفيد است.
ميوه نارس سيب جهت مداواي اسهال مفيد است. خوردن سيب قبل از خواب، کمک موثري در راحت‌تر خوابيدن است.اگر 3 عدد سيب در روز بخوريم، خطر مرگ ناشي از بيماري‌هاي قلبي را کاهش مي‌دهيم. سيب به دليل بافت گياهي خود، مي‌تواند 14 درصد خطر مرگ ناشي از گرفتگي رگ‌هاي بدن را کاهش دهد.
يک سيب متوسط داراي 3 گرم الياف است. الياف مي‌تواند فشار خون و چربي خون را کاهش دهد. همچنين سيب براي سلامتي دندان بسيار مفيد است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.