فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بر طبق توافقات صورت گرفته با شرکت آب و فاضلاب، تصفیه‌خانه‌ای توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور آبیاری فضای سبز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دلیل پائین رفتن سطح آب‌های زیر زمینی کف‌شکنی چاه‌ها روش برطرف کردن کمبود منابع آبی برای آبیاری فضای سبز است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به منظور برطرف کردن این مشکل تاکنون شهرداری مشهد از روش‌های گوناگونی استفاده کرده است که یکی از این روش‌ها خرید چاه آب است.

کاظمی با اشاره به استفاده از طرح آبخیزداری گفت: مدیریت و استفاده از آب داخل کانال‌ها و آب‌های روان نیز دیگر روش تامین منابع آبی است که با اولویت استفاده از آن به منظور آبیاری کمربند سبز جنوبی در سال آینده عملیاتی می‌شود.

وی استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب‌های شهری را نیز برای آبیاری فضای سبز مناسب دانست و گفت: در حال حاضر طبق توافقات صورت گرفته با شرکت آب و فاضلاب، تصفیه‌خانه‌ای توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در انتهای سیدی راه‌اندازی می‌شود.

معاون خدمات شهری مشهد ادامه داد: پس از راه‌اندازی این تصفیه‌خانه شهرداری مشهد پساب آن را از سرمایه‌گذار به صورت تضمینی به منظور آبیاری فضای سبز خریداری خواهد کرد.

وی با اشاره به استفاده از تصفیه‌خانه‌های محلی برای آبیاری فضای سبز گفت: با توجه به اینکه از نظر اقتصادی جابه‌جایی فاضلاب‌های محلات برای تصفیه توجیه ندارد راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی و استفاده از فاضلاب‌های سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفته است.

در ادامه فاطمه غیور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه دشت مشهد با کم آبی روبه‌رو است باید در مصرف آب صرفه جویی کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد تصریح کرد: در راستای استفاده بهینه از آب موجود می‌توان آبیاری فضای سبز را از آب شرب جدا کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی یکی از راه‌های استفاده بهینه از آب است، گفت: به منظور آبیاری فضای سبز شهر مشهد می‌توان از تصفیه فاضلاب استفاده کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر مشهد توسعه یافته است و جمعیت شهر نیز افزایش پیدا کرده است ایجاد تصفیه‌خانه‌ها می‌تواند به آبیاری فضای سبز در مشهد کمک کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.