فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا-محافظ پروستات، تقويت کردن مثانه، درمان افسردگي،پيشگيري از پوکي‌استخوان، ضد التهاب طبيعي، پيشگيري از سنگ کليه ،از بين برنده انگل‌ها،سرشار از منيزيم، کاهش کلسترول، پيشگيري از سرطان و..بسياري موارد ديگر از خواص اين تخمه هستند.
به گزارش خبرگزاري آريا، محافظ پروستات، تقويت کردن مثانه، درمان افسردگي،پيشگيري از پوکي‌استخوان، ضد التهاب طبيعي، پيشگيري از  سنگ کليه ،از بين برنده انگل‌ها،سرشار از منيزيم، کاهش کلسترول، پيشگيري از سرطان و..بسياري موارد ديگر از خواص اين تخمه هستند.
بررسي‌ها حاکي از آن است که تخم کدو حلوايي و روغن آن براي کمک به حفظ سلامت پروستات موثر است. تخم کدو حلوايي از تقويت سيستم ايمني بدن گرفته تا کمک به داشتن خوابي آرام و کافي براي بدن فوائد دارد.
منبع غني از پروتئين: اگرچه پروتئين‌هاي گياهي با حيواني متفاوت هستند اما مصرف انواع گياهي آن نيز مهم است که مي‌توان نياز بدن به اين پروتئين را با مصرف تخم کدو حلوايي تامين کرد.
افزايش ميزان منيزيم بدن: بدن براي بسياري از فعاليت‌هاي بيولوژيک خود از جمله تنظيم کارکرد عصبي و عضلاني، کنترل فشارخون و قندخون به اين نوع ماده معدني نياز دارد که تخم کدو يکي از راه‌هاي تامين اين نياز بدن است.
بالا بردن سطح پتاسيم بدن: بدن براي کمک به انقباض ماهيچه‌ها، تنظيم ترشحات بدن، متعادل ساختن مواد معدني، کنترل فشارخون و کاهش خطر تشکيل سنگ‌هاي کليه به پتاسيم نياز دارد. تخم کدو حلوايي منابع غني از پتاسيم به حساب مي‌آيد که در هر فنجان حاوي آن حدود 588 ميلي‌گرم پتاسيم وجود دارد.
تقويت سيستم ايمني بدن: تخم کدو حلوايي به دليل دارا بودن «روي» نقش مهمي در عملکرد سيستم ايمني بدن دارد. طبق اعلام موسسه ملي آمريکا، زنان بزرگسال در روز به مصرف هشت ميلي گرم روي نياز دارند که يک فنجان تخم کدو حلوايي حدود 6.59 ميلي گرم از آن را تامين مي‌کند.
کمک به حفظ سلامت پروستات: بررسي‌ها حاکي از آن است که تخم کدو حلوايي و روغن آن براي کمک به حفظ سلامت پروستات موثر است.
بهبود سلامت روان: «اِل – تريپتوفان» موجود در تخم کدو حلوايي به طور طبيعي به بهبود خلق کمک مي‌کند و مي‌تواند براي مقابله با افسردگي مصرف شود. همچنين بررسي‌ها نشان مي‌دهد مصرف تخم کدو حلوايي چند ساعت پيش از خواب به داشتن خواب خوب و آرام کمک مي‌کند.
منبع غني از آنتي اکسيدان: ميزان آنتي اکسيدان موجود در تخم کدو حلوايي منحصربه‌فرد است. اين دانه‌ها حاوي انواع گوناگون ويتامين E و بسياري ديگر از انواع آنتي‌اکسيدان‌هاي مفيدند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.