فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رشت - ایرنا - همزمان با سپری شدن نیمه فصل پاییز، برداشت محصول انار ترش در ماسال پایان یافت و برداشت محصول ازگیل در تالش آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برداشت انار ترش از حدود 200 هکتار از باغات این شهرستان پایان یافته است.

'احمد پوردرویش' ادامه داد: پیش بینی می شود که از این مقدار، بیش از دو هزار تن محصول انار ترش به دست آید.

وی اضافه کرد: درآمدی که از فروش این محصول عاید کشاورزان منطقه می شود، معادل 24 میلیارد ریال است.

از دانه های انارترش بعنوان چاشنی غذا پس از تهیه رب که به انارترشی معروف است، در پخت غذاهای محلی از جمله فسنجان، کال کباب، زیتون پرورده، ماهی مالاته، نازخاتون و کباب استفاده می شود که در معطر و خوشمزه شدن آن تأثیر دارد.

***

مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا از آغاز برداشت محصول ازگیل باغات بارور این شهرستان خبر داد.

سیدعلی موسوی افزود: برداشت ازگیل از باغات بارور شهرستان تالش آغاز شده و پیش بینی می شود مقدار 660 تن محصول به ارزش اقتصادی 10 میلیارد و 600 میلیون ریال برداشت شود.

وی گفت: شهرستان تالش 110 هکتار باغ ازگیل و 400 نفر بهره بردار دارد.

ازگیل، درختچه ای است از تیره گل سرخیان که خاردار است و در تمام جنگل های شمال ایران و همه ارتفاعات سواحل دریا و در دامنه های البرز عمل می آید و با نام محلی هر منطقه شناخته می شود. تکثیر آن غالبا از طریق پیوند روی درختان دیگر از جمله پیوند روی پایه زالزالک ولیک صورت می گیرد. گاهی هم روی پایه گلابی و به ندرت روی پایه بِه پدید می آید و نوع پیوند، شکمی است که در تابستان انجام می شود.

ازگیل رسیده دارای لعاب نباتی فراوان و تانن بوده و از قند گلوکز، فروکتوز، سوربیتول و بعضی اسیدها و همچنین سلولز و گروه ویتامین های «ب» و «ث»، املاح معدنی و کمی پروتئین برخوردار می باشد.

شهرستان های ماسال و تالش در غرب استان گیلان واقع هستند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.