فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قزوین گفت: با توجه به فصل تابستان و افزایش بهره‌مندی شهروندان از امکانات بوستان‌ها، مشارکت مردمی در حفاظت از این فضاها، هزینه‌های نگهداری را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

سیدمهدی کاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد:  فضای سبز شهری از مؤلفه‌های مهم نشاط و شادابی و عاملی مهم در کاهش انواع آلودگی‌ها و افزایش زیبایی منظر شهری است و مشارکت شهروندان، نقش بسزایی در حفظ کیفیت‌های فضای سبز شهر دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین افزود: با توجه به اهمیت فضای سبز و در راستای ارتقای سرانه هر شهروند، روند توسعه فضای سبز رو به افزایش است که به موازات آن هر ساله هزینه‌های زیادی صرف نگهداری آن می‌شود.

کاظمی ادامه داد: شهر قزوین در حال حاضر قریب به 530 هکتار فضای سبز دارد که حفظ و نگهداری آن شامل سلسله اقدامات مستمر به زراعی و بازپیرایی است، از این رو مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز و رعایت حقوق شهروندی علاوه بر ایجاد محیطی دلنشین، موجب کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های حفظ و نگهداری فضای سبز می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت نکاتی مانند خودداری از تردد وسایل نقلیه (موتور و دوچرخه) و اسکیت بازی در معابر بوستان، به فرزندان خود بیاموزیم که از شکستن سرشاخه‌های درختان و درختچه‌ها خودداری کنند، وسایل بازیگاه متناسب با رده سنی کودکان و نوجوانان طراحی و ساخته شده و استفاده بزرگترها موجب استهلاک زود هنگام آن می‌شود، آب‌های موجود در بوستان قابل شرب نیست، برای آشامیدن آب از جایگاه ویژه آبخوری استفاده کنیم، قبل از استفاده از وسایل بدنسازی، ابتدا راهنمای استفاده از آن را مطالعه کنیم، کف‌پوش فوم بازیگاه برای تامین ایمنی کودکان تعبیه شده، بنابر این در نگهداری آن کوشا باشیم، سرخوردن به صورت معکوس، بالا رفتن از سطح سرسره و ... برای کودکان حادثه ساز است، می‌تواند به این سازمان در نگهداری امکانات و تجهیزات کمک کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.